شناسهٔ خبر: 91092 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان هواپیمایی اعلام کرد:

قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته است

مهماندار فرودگاه در پی انتقادات مطرح شده از سوی برخی نمایندگان مجلس درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما، معاون سازمان هواپیمایی ضمن رد این موضوع گفت: نه تنها قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده است بلکه بسیاری از پروازهای نوروزی به دلیل کمبود مسافر کمتر از ۵۰ درصد سقف قیمت های اعلام شده فروخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چندی پیش برخی نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون عمران نسبت به افزایش قیمت بلیت هواپیما انتقاداتی مطرح کردند و برخی از مسافران نیز نسبت به این مسئله در روزهای پایانی سال گذشته تا آستانه نوروز ۱۴۰۰ معترض شدند.

ابوالقاسم جلالی - معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری - درباره این موضوع اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده و سازمان هواپیمایی کشوری نیز هیچ گونه مجوزی درباره آن صادر نکرده است. بلکه بر اساس دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیما تا پایان ایام نوروز تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: بسیاری از بلیت های پروازهای نوروزی در مسیر برگشت به دلیل کمبود شدید مسافر بیش از ۵۰ درصد پایین تر از سقف قیمتی مصوب فروخته می‌شوند که این مسئله نشان از وجود بازار رقابتی در حوزه پروازهای مسافری دارد.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: به عنوان مثال حداکثر قیمت بلیت پرواز تهران – کرمانشاه بیش از ۵۰۰ هزار تومان است که این پرواز در مسیر برگشت طی روزهای گذشته تا ۲۲۰ هزار تومان هم پایین آمده است و دیگر مسیرهای پروازی پر تردد نیز مشمول این کاهش قیمت شده اند.

به گزارش ایسنا، جلالی با تاکید بر رصد مستمر پروازهای مسافری تصریح کرد: با هر شرکت هواپیمایی یا پروازی که در آن سقف قیمتی رعایت نشود یا آنکه پروتکل های بهداشتی در آن نادیده گرفته شود برخورد خواهیم کرد چرا که مصداق بارز تخلف به شمار می رود. البته تاکنون در همه پروازها این مسائل رصد و ارزیابی شده و پروتکل‌های بهداشت رعایت شده است.