شناسهٔ خبر: 91096 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود/کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما از سه‌شنبه تا جمعه در سواحل دریای خزر و شمال‌شرق/وزش باد شدید پایان هفته در شرق و شمال‌شرق

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی جدید از فردا به کشور از آغاز بارش‌ها خبر داد و برای روزهای آتی، وزش باد شدید در شرق و شمال‌شرق پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز دوم فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطقی در استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده رخ می‌دهد. فردا سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی، آذربایجان غربی و کردستان، رگبار باران و وزش باد شدید را خواهند داشت. همچنین مناطقی از آذربجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، لرستان، و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده را دارند.

رفیعی ادامه داد: چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی بر میزان بارندگی افزوده می‌شود و گستره بارش‌ها، استان‌های ایلام، همدان، البرز و قزوین را دربرمی‌گیرد. روز پنجشنبه نیز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، زنجان، گیلان و مازندران، مناطقی همچون کرمانشاه، همدان، چهارمحال و بختیاری، بارش تداوم دارد. بارش‌ها در شمال خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی و سواحل دریای‌خزر، به شکل پراکنده است.

به گفته رفیعی، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل دریای خزر و همچنین چهارشنبه و پنجشنبه در شمال‌شرق کشور افزایش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما رخ می‌دهد و مجددا روز پنجشنبه سواحل دریای خزر و روز جمعه شمال‌شرق کاهش محسوس دما در حدود ۶ تا ۱۰ درجه را تجربه می‌کنند.

وی افزود: امروز شرق خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز، دریای عمان و سواحل دریای خزر، مواج و متلاطم خواهند شد. همجنین در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مناطقی ار غرب، جنوب‌غرب و مرکز کشور، دامنه های جنوبی البرز و روزهای پنجشنبه و جمعه، شرق و شمال‌شرق کشور، وزش باد شدید و گردوخاک را پیش‌بینی می کنیم.

رفیعی توضیح داد: تهران نیز امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد را خواهد داشت که در بعداز ظهر، سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت. حداکثر دما امروز به ۲۰ درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی می‌شود حداقل دما فردا در تهران به ۱۰ درجه بالای صفر برسد.