شناسهٔ خبر: 91114 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

پرداخت ۱۴ میلیاردتومان بلاعوض به واحدهای احداثی و تعمیری دنا/تخصیص ۳ هزار تن میلگرد و ۲۰۰ تن سیمان به مناطق زلزله زده/معرفی مالکان ۴۶۰ واحد زلزله زده استان به بانک برای عقد قرارداد

علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازدید از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت از پرداخت ۱۴میلیاردتومان بلاعوض به واحدهای احداثی و تعمیری دنا خبر داد.

علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که امروز دوم فروردین به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده  است در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جزییاتی از ارزیابی ها و تخصیص اعتبار برای واحدهای مسکونی زلزله زده را برشمرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب  اسلامی با یادآوری این مطلب که طبق ارزیابی‌ها ۱۲۶۲ واحد احداثی، ۲۹۰۰ واحد تعمیری و ۲۳۰۰ واحد معیشتی در شهرستان دنا شناسایی شد، گفت: اسفندماه سال گذشته مصوبه تخصیص اعتبار به واحدهای مسکونی زلزله زده اعم از احداثی، تعمیری و معیشتی از هیات وزیران ابلاغ شد.

تابش اعتبار در نظر گرفته شده از سوی دولت را برای شهرستان دنا، در مجموع ۴۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و در بیان جزئیات آن، توضیح داد: ۲۷۰ میلیاردتومان تسهیلات احداثی، تعمیری و معیشتی، ۱۳۰ میلیاردتومان بلاعوض برای واحدهای احداثی،تعمیری، معیشتی و اسکان موقت، ۲۰ میلیاردتومان اعتبار عمرانی برای شهرستان زلزله زده دنا مصوب شد.

به گفته وی، جمع وام بلاعوض برای هر واحد احداثی شهری ۱۸۵ میلیون تومان و برای هر واحد احداثی روستایی ۱۶۰ میلیاردتومان در نظر گرفته شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بیان عملکرد بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده استان کهگیلوبه و بویراحمد، گفت: برای تمامی واحدهای احداثی و معیشتی، پرونده تشکیل شده است. همچنین، تعداد ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات بنیاد برای آواربرداری فعال هستند که تاکنون عملیات آوابرداری ۳۵۰ واحد انجام شده است.

تابش خاطرنشان کرد: حدود ۸۰۰ واحد احداثی جهت صدور پروانه به شهرداری و مرجع صدور پروانه معرفی شدند که برای حدود ۲۷۳ واحد احداثی پروانه صادر شد. همچنین، حدود ۳۰۰۰ تن میلگرد و آهن‌آلات و حدود ۲۰۰ تن سیمان به مناطق زلزله زده تخصیص یافت.

وی یادآور شد: برای اسکان موقت متقاضیان در دوره ساخت واحدهای احداثی، مبلغ ۲۰ میلیون تومان به واحدهای شهری و ۱۵ میلیون تومان به واحدهای روستایی، بلاعوض پرداخت می‌شود.

تابش تصریح کرد: تاکنون برای ۶۱۰ واحدا احداثی و ۴۰۰ واحد تعمیری مبلغ ۱۴ میلیاردتومان بلاعوض پرداخت شد.

به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۴۶۰ واحد که شامل ۱۶۰ واحد احداثی و ۳۰۰ واحد تعمیری هستند جهت برخورداری از تسهیلات و انعقاد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شدند. همچنین، عملیات تعمیر ۶۱۰ واحد مسکونی تعمیری در مناطق زلزله زده آغاز شده است.

وی اعلام کرد: عملیات پی‌کنی و پی‌سازی بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی انجام شده است.