شناسهٔ خبر: 91156 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری کشور:

هفت هزار روستا راه آسفالته ندارد/ آسفالت راه‌ها روستای بالای ۲۰ خانوار در اولویت برنامه توسعه‌ای کشور

رضا اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در حال حاضر هفت هزار روستای کشور از نعمت راه آسفالته بی بهره هستند که رسیدگی به وضعیت این راه ها در دستور کار سازمان راهداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری در جریان در سفر یکروزه خود به همدان اظهار داشت : برخی از روستاهای بیش از ۵۰ یا بالای ۱۰۰ خانوار همچنان از راه آسفالته برخودار نیستند بنابراین در برنامه توسعه‌ای کشور آسفالت راه‌ها روستای بالای ۲۰ خانوار در اولویت است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در حال حاضر هفت هزار روستای کشور از نعمت راه آسفالته بی بهره هستند که رسیدگی به وضعیت این راه ها در دستور کار سازمان راهداری است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید هر ساله ۲ تا سه هزار کیلومتر راه روستایی بالای ۲۰ خانوار تکمیل و آسفالت شود ابراز امیدواری کرد: امیدواریم به عدد پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم.

 معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خاطر نشان کرد: استان همدان دارای بهترین و برخوردارترین راه روستایی آسفالته است.

به گزارش ایرنا، اکبری اظهار داشتآسفالت راه ۵۰ روستای استان همدان در برنامه سال گذشته بود که بخشی انجام شد و بخش دیگری در سال ۱۴۰۰ نهایی می شود.