شناسهٔ خبر: 91189 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در سواحل خزر/بارش باران در تهران و ۱۸ استان کشور/وزش باد شدید در شمال‌غرب، دامنه‌ها و بلندی‌های البرز، مرکز، جنوب و جنوب‌غرب

باران کارشناس سازمان هواشناسی با تشریح وضعیت جوی کشور از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در سواحل خزر و بارش باران در تهران و ۱۸ استان کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۵ فروردین و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های گیلان، مازندران،گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، رنجان، قزوین،البرز، تهران، سمنان، شمال آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان و اصفهان، بارش باران را داریم که در بلندی‌ها، بارش به شکل برف است.

رفیعی ادامه داد: فردا در سواحل شرقی خزر، دامنه‌ها و بلندی‌های البرز مرکزی و شرقی، شمال‌شرق، مناطقی از مرکز، شمال‌غرب و جنوب‌غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش‌ها ادامه می‌یابد.  

به گفته وی، روز شنبه در سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال‌غرب و شمال‌شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و مرکز کشور، بارش تداوم خواهد یافت که روز یکشنبه، بارش‌ها در نوار شمالی کشور شدت بیشتری خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز در شمال‌غرب، دامنه‌ها و بلندی های شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال‌شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین روزهای جمعه و شنبه بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال‌شرق، وزش باد شدید را خواهند داشت که در برخی نقاط با گردوخاک همراه است.

وی افزود: از امروز تا اوایل هفته آینده در سواحل خزر کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه رخ می دهد و این کاهش دما را در روزهای یکشنبه و دوشنبه در شرق کشور خواهیم داشت.

به گفته رفیعی،طی دو روز آینده با توجه به امکان ذوب برف در اثر کاهش دما و بارش باران در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و مناطق کوهستانی شمال‌غرب، احتمال افزایش حجم رواناب و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد. 

وی ادامه داد: آب‌های خلیج‌فارس از امروز تا روز دوشنبه و دریای خزر از امروز تا روز یکشنبه مواج و متلاطم است. تهران نیمه ابری و در برخی از ساعت‌ها ابری، همراه با وزش باد و رگبار باران پیش‌بینی شده است. حداکثر دما امروز در تهران ۲۴ درجه و حداقل دما به ۱۷ درجه بالای صفر رسید.