شناسهٔ خبر: 91190 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان‌وبلوچستان اعلام کرد:

تعریض ورودی پایانه مرزی میرجاوه به منظور تسهیل تردد مرزی

پایانه مرزی میلک (2).jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان‌وبلوچستان اعلام از تعریض یک‌کیلومتری  ورودی پایانه مرزی میرجاوه به منظور تسهیل تردد مرزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)،ایوب کرد اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه پایانه‌های مرزی این استان اهمیت بسزایی در توسعه اقتصاد منطقه و حمل‌ونقل بین‌المللی و افزایش مبادلات با کشورهای همسایه دارند باید از نظر فیزیکی و چگونگی ارائه خدمات به مسافران، صاحبان کالا و رانندگان در سطح استانداردهای ملی و بین المللی بوده و مبتنی بر همین مولفه‌ها فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در این راستا این اداره کل با استفاده از توان اکیپ امانی و پیمانی عملیات تعریض ورودی پایانه مرزی میرجاوه را به طول یک کیلومتر و عرض ۵ متر در سه ماهه پایانی سال جاری اجرایی کرد. به طوری که در این عملیات شاهد ۴۰ هزار مترمکعب خاکریزی و ۱۰ هزار مترمربع اجرای آسفالت محور بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه خدمات رسانی مطلوب به زوار پاکستانی در اولویت این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: در این عملیات راهداری محدوده رمپ ورودی زائر سرای امام رضا(ع) میرجاوه نیز برای تردد روان زوار پاکستانی تعریض شد.

کرد پایانه‌های مرزی را موتور محرکه اقتصاد محلی ذکر کرد و خاطر نشان ساخت: از آنجایی که در صورت برخورداری پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورند، این اداره کل بر توسعه زیر ساخت‌های پایانه‌های مرزی اهتمام ویژه‌ای دارد.