شناسهٔ خبر: 9120 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تعیین تقویم فعالیت‌های کارگروه در حوزه اطلاع رسانی در دستور كار قرار گرفت؛

جزئیات کارگروه اجتماعی کمیسیون ایمنی راه‌ها درباره سفرهای تابستانی/ تمرکز فعالیت‌ها در ۴ مقطع زمانی/ تهیه فیلم کوتاه برای پخش در اتوبوس‌های بین‌شهری

سعید معیدفر جلسه کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها درباره سفرهای تابستانی امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها امروز یکشنبه ۱۴ تیر با محوریت برنامه‌ریزی برای سفرهای تابستانی به ریاست سعید معیدفر برگزار شد.

در این جلسه که نمایندگان دستگاه‌های مربوط نیز حضور داشتند نقطه نظرات درباره موضوعات مختلف حوزه فرهنگ٬ آموزش و اطلاع رسانی مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه سعید معید فر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه گذشته برای دو موضوع سفرهای تابستانی و اردوهای دانش‌آموزشی برنامه‌ریزی هایی انجام شد.

وی گفت: طرح شعار ایمنی برای سفرهای تابستانی امسال با محوریت ایمنی كودكان، اعلام اولویت سازمان ها در حوزه اطلاع رسانی، تشکیل کارگروه اطلاع رسانی تبلیغات در استان‌ها و تهیه فیلم کوتاه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای نمایش ضرورت‌های ایمنی حمل و نقل در اتوبوس‌های بین شهری از جمله مصوبات جلسه گذشته کارگروه اجتماعی، آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها بود.


تهیه فیلم کوتاه ارتقای فرهنگ ایمنی رانندگی برای پخش در اتوبوس‌های بین‌شهری

در این جلسه فیلم کوتاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای پخش در اتوبوس‌های بین شهری با هدف ارتقای فرهنگ رانندگی و کاهش سوانح جاده‌ای به نمایش درآمد و نمایندگان دستگاه‌های مختلف نقطه نظرات خود را اعلام کردند و مقرر شد سازمان راهداری این فیلم را با اصلاحاتی تکمیل و برای پخش در اتوبوس‌های بین‌شهری در ایام تابستان امسال آماده کند.

تمرکز فعالیت اطلاع رسانی و فرهنگسازی سفرها در ۴ مقطع زمانی

از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه تعیین تقویم تمرکز فعالیت‌های کارگروه برای افزایش اطلاع رسانی در حوزه ایمنی و حمل و نقل بود که دو روز ملی و دو روز جهانی مشخص شد تا فعالیت‌های کارگروه در این ایام متمرکزتر باشد که این ایام به شرح زیر است:

  • سفرهای نوروزی از ۲۷ اسفند هر سال تا ۱۵ فروردین سال بعد(روز ملی)
  • هفته ایمنی از ۷ اردیبهشت تا ۱۴ اردیبهشت(روز جهانی)
  • سفرهای تابستانی که از بعد از ماه رمضان آغاز و تا اوایل مهرماه ادامه دارد (روز ملی)
  • هفته جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی از ۲۳ تا ۲۹ آبان

رئیس کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: فعالیت‌های کارگروه باید با تمرکز بر تقویم یادشده برای افزایش اطلاع رسانی و آموزش باشد.

معیدفر تاکید کرد: به منظور اثربخشی بیشتر، تمركز تبلیغات و اطلاع‌رسانی کارگروه در ۱۵ روز اول و ۱۵ روز آخر سفرهای تابستانی خواهد بود.

برگزاری اردوهای دانش‌آموزی

بر اساس مصوبات گذشته کارگروه مذکور قرار شد با موافقت كلیه اعضا با نظر نماینده آموزش و پرورش، اردوی ویژه ایمنی در سطح ملی برگزار شود.

همچنین قرار شد به منظور برنامه‌ریزی برای فعالیت در اردوهای دانش‌آموزی كارگروه تبلیغات و اطلاع‌رسانی در هر استان برای سفرهای تابستانی تشكیل و فعال شود تا ضمن اجرای پیشنهادهای كارگروه مركز، برنامه‌های خاص و متنوع و متناسب با حوزه فرهنگی را برای اردوهای دانش‌آموزی آن استان اجرا کند.

هماهنگی برای اردوهای دانش آموزی از دیگر محورهای جلسه امروز کارگروه بود که مقرر شد آموزش و پرورش هماهنگی لازم را برای با برگزارکنندگان اردوهای دانش‌آموزی استانی (سازمان راهداری، پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر) در تابستان انجام دهند.

در پایان این جلسه سعید معیدفر رئیس کارگروه اجتماعی، آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها مصوبات این جلسه را به شرح زیر اعلام کرد:

  • تعیین تقویم فعالیت‌های کارگروه در حوزه اطلاع رسانی
  • دستگاه‌های برگزار کننده اردوهای دانش آموزی در تابستان (سازمان راهداری، پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر) رابطان خود جهت هماهنگی با آموزش و پرورش را اعلام کنند
  • تدوین نهایی و اصلاحات فیلم کوتاه تهیه شده در جهت آموزش‌های ضروری ایمنی حمل و نقل برای پخش در اتوبوسهای بین شهری
  • هر یک از دستگاه‌های ذیربط در ارتقای ایمنی حمل و نقل موظف شدند استان‌های فعال در حوزه ارتقای سطح ایمنی در سفرهای تابستانی را معرفی کنند تا از برگزیدگان تقدیر به عمل آید./

نظر شما