شناسهٔ خبر: 91219 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی اعلام کرد:

انجام ۲۱ هزار آزمایش فنی و تخصصی در سال ۹۹

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی، گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا انتهای سال در شعب، واحدهای محلی و فنی ستاد بیش از ۲۱ هزار آزمایش برای ارتقاء کیفی پروژه‌های ملی و استانی خراسان جنوبی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، علی اکبر بیکیان با اشاره به شعار سال ۹۹ " جهش تولید" گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی، در سال ۹۹ موفق به انجام آزمایشات کیفی زیادی در سطح استان و خارج استان شده است و توانست موقعیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را در زمینه ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر پروژه‌های عمرانی در میان دستگاه‌های اجرایی، سازمان ها و نهادها استان ارتقاء دهد.

بیکیان اضافه کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی دارای ۵ شعبه در شهرستان‌ها و ۱۳ واحد محلی فعال و تعداد ۴۵ نفرپرسنل فنی و ستادی است و توانسته در سال گذشته در ۱۹ پروژه عمرانی نقش تاثیرگذاری در انجام آزمایش‌های تخصصی در سطح استان به ثبت برساند.

وی افزود: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی توانست در سال ۹۹ در بخش شعب و واحد محلی ۱۳ هزار آزمایش در زمینه کنترل کیفی عملیات خاکی، ۳ هزار آزمایش در زمینه کنترل کیفی عملیات آسفالتی و همچنین ۳ هزار ۴۰۰ مورد آزمایش در زمینه کنترل کیفی عملیات بتنی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی به ثبت برساند.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش مکانیک خاک و ژئو تکنیک ۳۰ پروژه استانی و ۲ پروژه خارج استان با متراژ کلی یک هزار و ۱۷ متر در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی انجام شده و نسبت به سال ۹۸ با ۱۱درصد رشد را به ثبت برساند.

بیکیان به دیگر آزمایش‌های انجام شده در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه در بخش مقاومت مصالح یک هزار و ۱۵۶ مورد آزمایش و در بخش آزمایشات غیر مخرب UT –VT –PT –RT –MT، ۳۴ اکیپ_ روز و نسبت به آزمایشات دانهول و GSI ، ۴ مورد آزمایش در داخل استان و یک مورد در خارج استان آزمایش انجام داده است.

وی به مهمترین پروژه‌های انجام شده در استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی ۹ قرار داد جدید منعقد و ۱۹ قرارداد را تمدیده کرده و در این بین مهمترین پروژه‎ها انجام شده توسط آزمایشگاه، شامل قطعه ۱۶ راه آهن زاهدان _ مشهد، پروژه باند دوم طبس_ یزد، پروژه اراضی زعفرانیه، پروژه نیروگاه زغال سنگ طبس، پروژه باند دوم فردوس_ بجستان و پروژه باند دوم شوسف_ نهبندان از جمله مهمترین پروژه‌های کار شده توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی است.

مدیر آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همکاری تنگاتنگی با سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان داشته است، افزود: همکاری با ....معاونتهای راه، راه آهن و آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ... ، معاونت شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، بنیاد مسکن، سازمان نوسازی مدارس، سازمان شهرداری‌ها و شرکت فرودگاه‌ها همکاری خوبی در راستای ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر پروژه‌های عمرانی در سطح استان داشته است.

بیکیان در پایان به برگزاری دوره‌های آموزشی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور نسبت به برگزاری دوره های آموزشی فنی مورد نیاز کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان اقدام و به صورت ماهیانه این دوره‌های آموزشی را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کرده است.