شناسهٔ خبر: 91236 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد:

تخصیص ۲۸۶۹ هکتار اراضی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن/بهره‌مندی از ظرفیت تعاونی‌ها در اجرای طرح اقدام ملی مسکن/ رفع موانع تامین زمین با تخصیص اعتبار برای سال ۱۴۰۰

احمد اصغری‌مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن و رفع موانع با تخصیص اعتبار، از تخصیص ۲۸۶۹ هکتار زمین برای این طرح طبق تازه ترین آمار خبر داد.

احمد اصغری‌مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت تامین زمین برای طرح اقدام ملی مسکن توسط آن سازمان و همچنین بخشی از برنامه‌ها در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تاکید بر این مطلب که تامین زمین یکی از اهداف کلان این مجموعه بوده و هست، از تامین اراضی براساس شیوه‌نامه آن سازمان خبر داد و گفت: اراضی ملی داخل محدوده و حریم شهرها، همچنین اراضی موات براساس آرای کمیسیون ماده ۱۲ جزو اراضی سازمان هستنددرعین حال، تامین مابقی زمین موردنیاز از طریق توافق ،خرید و ...انجام می‌شود.

مهرآبادی با یادآوری این مطلب که بر اساس آمارها و در حوزه عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن بالغ بر یک میلیون و ۱۵۶ هزار نفر در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده‌اند، توضیح داداز این تعداد بالغ بر ۱۹۵ هزار نفر واجد شرایط نهایی شدند.

وی همچنین اعلام کرد: از ۱۹۵ هزار متقاضی که تایید نهایی شده‌اند تاکنون حدود ۱۲۰ هزار نفر واریز وجه کرده‌اند که از این میان تنها برای تامین زمین حدود ۱۱ هزار نفر کسری وجود دارد و عمدتا از طریق الحاق اراضی سازمان به محدوده شهرها در حال رفع کسری زمین هستیم.

وی گفت: در مجموع توسط سازمان ملی زمین و مسکن تاکنون ۲۸۶۹ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن تامین شده است.