شناسهٔ خبر: 91245 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما در شمال غرب و سواحل دریای خزر/ وزش باد شدید و بارش باران در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز/ سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور؛ جّو پایدار و آرام

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدو‌برق و گاهی وزش باد در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد و تاکید کرد که در ارتفاعات این بارش‌ها می‌توانند به شکل برف باشند.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب و هوای کشور پرداخت و اظهار کرد: برای امروز در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود که البته این بارش‌ها در ارتفاعات می‌توانند به شکل برف باشند.

 وی افزود: شدت بارش‌ها در خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و پاره‌ای از مناطق شمال غرب کشورمان رخ می‌دهند که برای فردا این بارش‌ها در مازندران، گلستان و نیمه شمالی خراسان رضوی ادامه خواهند داشت.

 گودرزی عنوان کرد: روز دوشنبه شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده را دارند و برای سایر منطقه کشور نیز آسمانی صاف و آرام پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: سه‌شنبه برای اکثر مناطق کشور جوی پایدار را انتظار داریم.

وی گفت: امروز در شمال‌غرب و سواحل دریای خزر و یکشنبه در شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز هوا سرد می‌شود و کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما را در این مناطق به طور میانگین خواهیم داشت.

گودرزی خاطرنشان کرد: امروز و فردا در برخی از نقاط شرق، جنوب شرق و مرکز کشور وزش بادهای شدید رخ می‌دهد که می‌تواند در مناطق مستعد سبب ایجاد گرد و خاک شود.

به گفته وی روزهای یکشنبه و دوشنبه آب‌های خلیج فارس و دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

 گودرزی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: تهران امروز آسمانی صاف به همراه وزش باد را خواهد داشت و برای بعد از ظهر، افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، ضمن اینکه گاهی وزش باد شدید نیز رخ خواهد داد.