شناسهٔ خبر: 91261 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت ۵۱۰ هزار تردد در استان اردبیل/افزایش ۱۹۳ درصدی ترددها

dd3.jpg مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت : در تعطیلات نوروزی ۵۱۰ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری اردبیل)،کلیم اله وثوقی در بازدید از محور اردبیل_ پارس آباد اظهار داشت: این میزان تردد توسط ۱۲ سامانه ثبت تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیـل به ثبت رسیده که شاهد افزایش ۱۹۳ درصدی ترددها هستیم.
عضو شورای اداری استان اردبیـل با اشاره به اینکه در بازه زمانی ۲۵ اسفند۹۹ تا ۶ فروردین ۱۴۰۰ به ثبت رسیده گفت:محورهای اردبیل_ سرچم،نیر_ سراب،اردبیل_ آستارا و اصلاندوز_ کلیبر بیشترین تردد را داشته اند.
مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۸۰ اکیپ نوروزی در محور‌های مواصلاتی استان را خاطر نشان کرد و افزود: ۴۲۰ نفر نیروی انسانی در کلیه محورها و راهدارخانه های استان تا ۱۵ فروردین مستقر شده اند.

وثوقی افزود: ۲۳ درصد تردد خودروها در استان اردبیل مربوط به پلاک های تهران است و پلاک استان های آذربایجان شرقی، گیلان و البرز در رتبه های بعدی قرار دارد. 
دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی حمل ونقل استان اردبیل گفت:  بیش از ۵۳ هزار خودرو در بازه زمانی ذکر شره در استان حضور داشته و درحال حاضر نیز دارند. 
عضو شورای اداری استان اردبیــل تصریح کرد: علاوه بر این به مناسبت تعطیلات نوروزی ۲۰ گشت سبک نیز در جاده‌های استان مشغول ارائه خدمات به هموطنان هستند.
مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به وضعیت زرد و آبی استان از نظر تقسیم بندی کرونا افزود: از هموطنان عزیز درخواست داریم با توجه به شرایط کرونایی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و درصورت لزوم جهت اطلاع از آخرین وضعیت راهها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راهها وحمل ونقل جاده ای تماس بگیرید.
وثوقی از انجام نظارت و بازرسی ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر در ایام نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: کلیه اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به این شرکت ها ابلاغ شده و نظارت خاصی بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز انجام می شود.