شناسهٔ خبر: 91269 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در هشدار دریایی سطح نارنجی سازمان هواشناسی اعلام شد

مواج و متلاطم بودن سواحل جنوبی کشور از امروز تا سه روز آینده / رسیدن طول امواج تا ۳ متر/ احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل

امواج دريا طوفان سازمان هواشناسی در هشدار هفتم فروردین ۱۴۰۰ نسبت به افزایش تلاطم و ارتفاع موج در دریاهای جنوبی کشور طی امروز و سه روز آینده اطلاع رسانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در هشدار هفتم فروردین ۱۴۰۰ نسبت به افزایش تلاطم و ارتفاع موج در دریاهای جنوبی کشور طی امروز و سه روز آینده اطلاع رسانی کرد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی این افزایش تلاطم و ارتفاع امواج امروز شنبه آغاز و تا سه شنبه دهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت. امروز این شرایط از سواحل شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی خوزستان و غرب بوشهر آغاز می شود و پیش بینی این است که ارتفاع امواج بین ۲ تا ۲/۵ متر و حتی در برخی موارد در فراساحل به ۳ متر برسد.

برای روز یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان این شرایط جوی را تجربه خواهند کرد و برای روز سه شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده شرق خلیج فارس هم این شرایط جوی را در دریا، سواحل و مناطق فراساحلی تجربه خواهد کرد.

غرق شدن شناگران و شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فراساحل از جمله اثر مخاطره این پدیده جوی طی چند روز آینده در جنوب کشور اعلام شده است.

در این خصوص ممنوعیت تفریحات آبی و غواصی، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و محدودیت در فعالیت های شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی بویژه در فراساحل از جمله توصیه های سازمان هواشناسی برای جلوگیری از هرگونه آسیب در این ایام است.