شناسهٔ خبر: 91283 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

تلاطم امواج در آب‌های جنوبی کشور/ کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز/ طی چند روز آینده؛ آسمانی صاف و جوی پایدار در اکثر مناطق

طوفان دریایی کارشناس سازمان هواشناسی طی هشداری از تلاطم امواج در آب‌های جنوبی کشور خبر داد و تاکید کرد که احتمال پاره شدن تورهای صیادی و غرق شدن شناورهای سبک وسنگین وجود دارد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب و هوای کشور طی چند روز آینده پرداخت و اظهار کرد: امروز در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بارش باران و وزش باد خواهیم داشت که در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف خواهند بود.

وی گفت: امروز شدت بارش‌ها در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی رخ خواهند داد و فردا نیز در برخی از مناطق شمالی از آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و شمال خراسان رضوی شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

گودرزی با بیان اینکه طی چند روز آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و جو آرام خواهد بود، افزود: از نظر دمایی در شمال غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش دما رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: این کاهش دما در شمال شرق کشور نیز رخ خواهد داد اما برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هم بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه هوا سردتر خواهد شد.

 وی اظهار کرد: از امروز تا سه شنبه آب‌های جنوبی کشور مواج هستند و صیادان به این موضوع توجه کنند که احتمال پاره شدن تورهای صیادی و غرق شدن شناورهای سبک وسنگین وجود دارد که باید احتیاط‌های لازم را در نظر گرفته باشند. ضمن اینکه امروز دریای خزر نیز مواج و متلاطم است.

 گودرزی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز تهران در بعضی از ساعات افزایش باد و کاهش دما را دارد و بیشترین دمای امروز تهران ۱۷ درجه است که این شرایط تا سه‌شنبه در استان ادامه خواهد داشت.