شناسهٔ خبر: 91339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته انجام شد؛

ترانزیت بیش از ۱۲۷هزار تن کالا از استان گیلان

رشد 25 درصدی ترانزیت از پایانه مرزی میلک مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در سال گذشته بیش از ۱۲۷هزار تن کالا از استان ترانزیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری گیلان)، فریبرز مرادی در نشست كار گروه ترانزيت گفت: در سال گذشته ۱۲۷هزار و ۴۸۵تن كالا از استان ترانزيت شده كه از اين مقدار ۸۵هزار و ۱۵۳تن از مرز آستارا و۴۲هزار و۳۳۲تن  از مرز انزلي ترانزیت شده است.

این مقام مسئول افزود: در این مدت۷۷هزار و ۱۳۶تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۵۰هزار و ۳۴۹تن کالا از استان خارج شده که به ترتیب ترانزیت ورودی استان۱۲درصد افزایش و در ترانزیت خروجی از استان شاهد کاهش ۶۸درصدی هستیم.

وی در ادامه انواع تخته و چای را عمده ترين کالاهای ترانزيت شده طي مدت ياد شده  عنوان کرد و گفت: در اين مدت ۱۳۳هزار و۴۹۲تن كالا از مرز آستارا وارد كشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد رشد داشته، عمده كالاهاي وارداتي مرز آستارا در سال گذشته نیز انواع تخته بوده است . 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان تصریح کرد: در اين مدت همچنين بیش از ۸۹۱هزار تن كالا از  مرز آستارا صادر شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته۱۷درصد رشد داشته است، میوه و تره بار  نیز عمده كالاهاي صادر شده از این مرز در سال گذشته بودند.

مرادی در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه۲۶۸دستگاه کامیون از مرز آستارا افزود: ۴۸هزار و ۲۹۲دستگاه كاميون طی این مدت به این مرز وارد و ۴۹هزار و ۵۹۳دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده اند.

شایان ذکر است ۴شركت حمل و نقل بين المللي كالا، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۴۰ نمايندگي شركتهاي حمل و نقل بين المللي كالا درحال حاضر در استان مشغول فعاليت هستند.