شناسهٔ خبر: 91371 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

در هشدار دریایی سطح نارنجی سازمان هواشناسی اعلام شد:

افزایش تلاطم و ارتفاع امواج آب‌های جنوبی کشور از امروز تا سه شنبه/ ارتفاع امواج بین ۲ تا ۲/۵ متر در فراساحل تا ۳ متر

دریای طوفانی سازمان هواشناسی در هشدار یازدهم فروردین ۱۴۰۰ نسبت به افزایش تلاطم و ارتفاع موج در دریاهای جنوبی کشور از امروز تا سه‌شنبه اطلاع رسانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در هشدار یازدهم فروردین ۱۴۰۰ نسبت به افزایش تلاطم و ارتفاع موج در دریاهای جنوبی کشور از امروز تا سه شنبه آینده اطلاع رسانی کرد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی این افزایش تلاطم و ارتفاع امواج امروز چهارشنبه آغاز و تا سه شنبه ادامه خواهد داشت. امروز این شرایط از مناطق شرقی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان  آغاز می‌شود و پیش بینی این است که ارتفاع امواج بین ۲ تا ۲/۵ متر و حتی در برخی موارد در فراساحل به ۳ متر برسد.

غرق شدن شناگران و شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فراساحل از جمله اثر مخاطره این پدیده جوی طی چند روز آینده در جنوب کشور اعلام شده است.

در این خصوص ممنوعیت تفریحات آبی و غواصی، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و محدودیت در فعالیت های شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی بویژه در فراساحل از جمله توصیه های سازمان هواشناسی برای جلوگیری از هرگونه آسیب در این ایام است.