شناسهٔ خبر: 91377 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

موفقیتی دیگر برای سازمان هواشناسی کشور در عرصه بین الملل کسب شد

انتصاب رئیس سازمان هواشناسی کشور به ریاست کارگروه(regional aspect) مفهوم منطقه‌ای آسیا

سحر تاجبخش رییس سازمان هواشناسی رئیس سازمان هواشناسی کشور موفق به کسب کرسی ریاست کارگروه (regional aspect) مفهوم منطقه‌ای آسیا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، شانزدهمین نشست گروه مدیریتی منطقه دو آسیا، با حضور کشورهای عضو شامل ج. ا. ایران، امارات متحده عربی، ویتنام، چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و با حضور مسولین سازمان جهانی هواشناسی WMO بصورت مجازی در  تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۲۱ برابر با ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ برگزار شد. ریاست جلسه مزبور با عبد‌اله مندوس ریاست منطقه ۲ آسیا بود.

در این جلسه گزارش وضعیت اقلیم در منطقه آسیا، ایجاد فاز بعدی مرکز منطقه ای WIGOS در منطقه ۲ آسیا و  ایجاد دو کارگروه تخصصی تحت عنوان Task Team A & B  مورد بحث و تبادل و نظر اعضا قرارگرفت.

کارگروه A موسوم به TTA کارگروهی است که به مفاهیم منطقه‌ای و اجرای تغییرات ساختاری WMO در سطح منطقه ۲ آسیا و کارگروه B موسوم به TTB به بازبینی همکاری‌های منطقه‌ای و زیرمنطقه‌ای می‌پردازد.

ساختار این دو کار گروه مرکب از رییس ، معاون ، ۴ عضو کمیسیون خدمات ، ۴ عضو کمیسیون زیرساخت ، ۴ عضو گروه تحقیقات و ۴ عضو داوطلب در سطح منطقه خواهد بود.

در این جلسه عبد‌اله مندوس رسماً از رییس سازمان هواشناسی ج ا ایران درخواست کرد که مسولیت ریاست کارگروه TTA را بپذیرد و متعاقباً روسای سایر سازمان‌های و آژانس‌های هواشناسی کشورهای عضو نیز از این پیشنهاد حمایت کردند.

دکتر تاج بخش با اشاره به تجارب و ظرفیت‌های علمی و فنی موجود در کشور، آمادگی خود را برای پذیرش این کرسی بین المللی ابراز داشت و اظهار امیدواری کرد، بتواند در این جایگاه قدم‌های مثمرثمری برای کشورهای عضو منطقه ۲ آسیا بردارد.

ریاست کارگروهTTB هم به هند رسید.

کسب این موفقیت را به جامعه هواشناسی کشور تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.