شناسهٔ خبر: 91387 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت

ارایه بسته‌های تشویقی به شرکت‌های هواپیمایی در سال ۱۴۰۰/ هشدار سازمان هواپیمایی به گران فروشان بلیت هواپیما/ حمایت از بخش تعمیرات و مهندسی «هما» در راستای تحقق شعار سال

ششمين هواپیمای ATR72-600 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه ارایه بسته‌های تشویقی به شرکت‌های هواپیمایی در سال ۱۴۰۰، هشدار سازمان هواپیمایی به گران فروشان بلیت هواپیما و حمایت از بخش تعمیرات و مهندسی «هما» در راستای تحقق شعار سال، از اهم اخبار در حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت، هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته نخست فروردین ماه ۱۴۰۰ در حوزه هوایی به وقوع پیوست به شرح زیر است.

           هشدار سازمان هواپیمایی به گران فروشان بلیت هواپیما

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری طی هشداری از عزم این سازمان به منظور برخورد با متخلفان و گرانفروشان بلیت هواپیما خبر داد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید)

          حمایت شرکت فرودگاه‌ها از ایران‌ایر (هما) جهت انجام حداکثر عملیات پروازی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از حمایت این شرکت از ایران‌ایر(هما)  به جهت انجام حداکثر عملیات پروازی خبر داد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید)

           کیفی‌سازی سرمایه‌های انسانی هما با هدف بازدهی بیشتر

وزیر راه و شهرسازی از ضرورت انجام اصلاحات ساختاری حقوقی، مالی و مدیریتی در ایران‌ایر خبر داد و اظهار کرد که در صورت اعمال سازماندهی و ساز و کارهای لازم، این شرکت متحول خواهد شد و می‌تواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید)

          حمایت از بخش تعمیرات و مهندسی «هما» در راستای تحقق شعار سال

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عقب ماندگی‌های گذشته در صنعت هوانوردی، با اشاره به شعار سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به شکل وسیع برای جبران ضررهای گذشته تاکید کرد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید)

          هما با توان فنی و مهندسی بالای خود نباید پشت تحریم‌ها قرار بگیرد

وزیر راه و شهرسازی به اتفاق هیات همراه از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های فناوری و پروازی این شرکت قرار گرفت. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید)

         ارایه بسته‌های تشویقی به شرکت‌های هواپیمایی در سال ۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی از کاهش پروازهای عبوری در آسمان ایران به دلیل عملیات روانی دشمنان خبر داد و اظهار کرد که تلاش شده با اتخاذ سیاست‌هایی، بخشی از خسارتی را که حوزه هوایی متحمل شده است، جبران شود. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید)

         عملکرد موفق فرودگاه امام در رعایت پروتکل های بهداشتی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در بازدید امروز از بخش‌های مختلف فرودگاه امام خمینی (ره)، ضمن بررسی اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در این فرودگاه، در جریان برنامه های عملیاتی این فرودگاه قرار گرفت. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید)

         تاکید بر پرهیز کارکنان بخش‌های ستادی شرکت فرودگاه‌ها از ديد و بازديد نوروزی در محل کار

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران طی بخشنامه‌ای بر رعايت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مبنی بر پرهيز از ديد و بازديد نوروزی در محل کار تاکيد کرد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید)

         ورود غيرمسافر به فرودگاه شهيد قاسم سليمانی اهواز ممنوع شد

مديرکل فرودگاه‌هاي خوزستان از ممنوعيت ورود افراد غير مسافر و فاقد بليط به محل ترمينال فرودگاه شهيد قاسم سيلماني اهواز برابر با ابلاغيه سازمان هواپيمايي کشور خبر داد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید)

         تاکنون اعتراضی نسبت به گزارش سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم

مسئول بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: این اصطلاحاتی که عده‌ای به گزارش نهایی سازمان هواپیمایی درباره سانحه هواپیمایی اوکراین اعتراض دارند، از نظر فنی اصطلاح صحیحی نیست و با توجه به مقررات این موضوع جریانی نیست که بخواهد مورد اعتراض قرار بگیرد و البته ما نیز تا کنون اعتراضی نسبت به گزارش نهایی سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید)