شناسهٔ خبر: 91388 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل ریلی در هفته‌ای که گذشت

آمادگی راه‌آهن جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه زیر ساخت/ شتاب در توسعه ناوگان و زیرساخت‌های ریلی در سال ۱۴۰۰/ جشن خودکفایی تولید واگن‌های مسافری در راه است

قطار مسافری آمادگی راه‌آهن جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه زیر ساخت، شتاب در توسعه ناوگان و زیرساخت‌های ریلی در سال ۱۴۰۰ و جشن خودکفایی تولید واگن‌های مسافری در راه است، از اهم اخبار در حوزه حمل و نقل ریلی در هفته‌ای که گذشت، هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته نخست فروردین ماه ۱۴۰۰ در حوزه ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است.

 نقش آفرینی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همدان در احداث قطعه يک راه آهن همدان– سنندج و همدان – ملاير 

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان همدان با اشاره به عملکرد این آزمایشگاه در سال ۹۹ گفت: این آزمایشگاه موفق شد با انجام بیش از ۱۳ هزار آزمایش نقش تاثیرگذاری بر کنترل و ارتقاء کیفی و طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی سطح استان به ثبت برساند. (ادامه این خبر را می‌توانید اینجا مشاهده کنید)

بازدید معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر وفرودگاه‌ها از راه‌آهن درحال احداث رشت-انزلی

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر وفرودگاههای شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور ، از راه آهن رشت – انزلی بازدید کرد و گفت: راه آهن رشت-کاسپین از پروژه‌های جهش تولید کشور در سال جدید محسوب می شود. (ادامه این خبر را می‌توانید اینجا مشاهده کنید)

            نقش آفرینی آزمایشگاه در پروژه‌های راه‌آهن دورود- خرم آباد- اندیمشک و اصفهان- ازنا 

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان لرستان گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک این استان در سال ۹۹ در ۲۰ پروژه ملی و استانی نقش آفرینی کرده است. (ادامه این خبر را می‌توانید اینجا مشاهده کنید)

            رکورد روزانه راه‌آهن اراک با بارگیری با حجم ۷۲۸۰ تن

مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: بالاترین رکورد روزانه بارگیری با حجم هفت هزار و ۲۸۰ تن در راه‌آهن این شهرستان شکسته شد. (ادامه این خبر را می‌توانید اینجا مشاهده کنید)

            تزریق اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای قطعات مختلف پروژه راه‌آهن اردبیل

استاندار اردبیل از تزریق اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای قطعات مختلف پروژه راه آهن اردبیل با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بانک ملی در دو ماه اول سال جاری خبر داد. (ادامه این خبر را می‌توانید اینجا مشاهده کنید)

            آمادگی راه‌آهن جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه زیر ساخت

وزیر راه و شهرسازی از آمادگی راه‌آهن کشورمان جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه زیر ساخت خبر داد و عنوان کرد که در سال ۱۴۰۰، تامین قطارهای با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در دستور کار قرار دارد. (ادامه این خبر را می‌توانید اینجا مشاهده کنید)

            لزوم حذف موازی کاری‌ها در نظام لجستیک برای سروسامان دادن به تولید

وزیر راه و شهرسازی امروز با حضور در اتاق بازرگانی استان اصفهان و دیدار با مدیران استانی گفت: یکی از اصلی ترین محورهای توسعه در هر کشوری توسعه زیر ساخت های حمل و نقلی است. (ادامه این خبر را می‌توانید اینجا مشاهده کنید)

            جشن خودکفایی تولید واگن‌های مسافری در راه است

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال ۹۹ علاوه بر جلوگیری از واردات و حمایت از تولید داخل، جشن خودکفایی تولید واگن باری را برگزار کردیم و در ماه‌های آینده جشن خودکفایی تولید واگن مسافری و لوکوموتیو را برگزار خواهیم کرد.سال گذشته توانستیم در حوزه راه‌ها و بهبود وضعیت حمل و نقل رکوردهای جدیدی را به لحاظ عملیات اجرایی در کشور ثبت و ضبط کنیم.اسلامی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ افتتاح چندین پروژه آزاد راهی را در دستور کار خود قرار داده ایم، گفت: آزاد راه اصفهان_ شیراز بخشی از آزاد راه حرم تا حرم و بخشی از آزاد راه مراغه هشترود را امسال به بهره برداری خواهیم رساند.اسلامی با بیان اینکه "قوانین متضاد" مهم‌ترین چالش وزارت راه و شهرسازی است، بیان کرد: دستگاه نظارتی نباید وارد تشخیص مدیریتی شود و فقط به طرح سوال بپردازد. (ادامه این خبر را می‌توانید اینجا مشاهده کنید)

           شتاب در توسعه ناوگان و زیرساخت‌های ریلی در سال ۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌های این وزارتخانه جهت شتاب در توسعه ناوگان و زیرساخت‌های ریلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد که امسال چشمه‌های بار از طریق راه‌آهن بیش از گذشته به شبکه ریلی سراسری متصل خواهند شد. (ادامه این خبر را می‌توانید اینجا مشاهده کنید)