شناسهٔ خبر: 91400 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

رگبار باران و رعدوبرق امروز در اکثر مناطق کشور/ بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی/ بارش باران امروز بعدازظهر در تهران

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران و رعدوبرق در اکثر مناطق کشور خبر داد و عنوان کرد که این بارش ها در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به شکل برف خواهند بود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب و هوای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و بوشهر در بیشتر مناطق در برخی از ساعات رگبار باران و رعد و برق خواهیم داشت.

وی افزود: این بارش‌ها در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به شکل برف خواهند بود.

رفیعی با بیان اینکه امروز شدت بارش‌ها به استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و شرق خوزستان محدود می‌شود، تاکید کرد: فردا نیز همین شرایط جوی را برای استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، قزوین، اردبیل و خراسان‌های شمالی و رضوی و جنوبی، یزد و شمال استان‌های البرز، تهران، سمنان، فارس، کرمان، بوشهر، جنوب استان ‌خوزستان و اصفهان خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد:  یکشنبه نیز این بارش‌ها محدود می‌شود به شمال غرب استان‌های ساحلی خزر و مناطقی از شرق و شمال شرق کشور و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جوی نسبتا آرام را در کشور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز در نیمه غربی و مرکزی کشور و فردا در بیشتر مناطق کشور و روز یکشنبه هم در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود، افزود: این پدیده در برخی از مناطق شرقی، جنوبی و مرکزی کشور سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

رفیعی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه امروز و فردا، افزایش قابل توجه دما در شمال شرق کشور رخ می‌دهد اما روز شنبه در شمال غرب، شمال و مناطق مرکزی و روز یکشنبه هم در شمال شرق و شرق کشور شاهد کاهش دما خواهیم بود.

 به گفته وی دریای خزر روز شنبه و خلیج فارس از روز شنبه تا دوشنبه همچنان مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری است و در بعدازظهر افزایش ابر را خواهد داشت و گاهی هم رگبار باران، وزش باد شدید و رعد و برق رخ خواهد داد.

وی گفت: حداکثر دمای امروز تهران به ۲۲ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما نیز ۱۴ درجه بوده که فردا به ۱۵ درجه بالای صفر خواهد رسید.