شناسهٔ خبر: 91418 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

تداوم بازدیدها در ایام تعطیلات نوروز با بازرسی از ۲۰۰ سازه دریایی از شرق تاغرب استان/ شناسایی و تشکیل پرونده برای دوسازه غیر مجاز دریایی

اسکله دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان گفت: به منظور جلوگیری از دخل و تصرف غیر مجاز اراضی ساحلی و حریم دریا توسط دریاخواران از ۲۰۰ سازه دریایی در ایام تعطیلات نوروز بازدید انجام گرفت .

علیرضا محمدی کرجی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به تاکیدات ریاست دادگستری استان در ششمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال مبنی بر لزوم نظارت دقیق بر سواحل و بنادر بویژه درایام تعطیلات نوروزی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از دخل و تصرف غیر مجاز در اراضی ساحلی و حریم دریا و ساخت و ساز غیر مجاز، گشت نظارتی این اداره کل متشکل از دو گروه؛ مبادرت به رصد ۲۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی استان کرد.

وی افزود: علاوه بر بازدیدهای مداومی که در طول سال انجام می‌گیرد، در ایام تعطیلات نوروز نیز از حدود ۲۰۰ سازه و تاسیسات دریایی در کرانه ساحلی استان توسط گشت نظارتی این اداره کل بازدید به عمل آمد.

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان تاسیسات دریایی با کاربری نفتی، تجاری، صیادی، صنعتی، چند منظوره، مسافری، تفریحی و گردشگری، تاسیسات آب شیرین‌کن و همچنین کارگاه‌های ساخت و تعمیر شناور را از جمله اماکن مورد بازدید بازرسان عنوان کرد.

وی ادامه داد: در بازدیدهای انجام گرفته دو مورد تخلف ساخت و ساز غیر مجاز که یکی در غرب استان و دیگری در یکی از جزایر توسط گشت نظارت کشف شد که بارزسان پرونده مذکور را جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی کردند.

کرجی در ادامه اظهار داشت: براساس قانون حسب وظایف حاکمیتی حق صدور مجوز ساخت، بهره‌برداری و  نظارت بر ساخت و سازهای دریایی بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شده است.