شناسهٔ خبر: 91432 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

تعریف ۲۵ پروژه بازآفرینی شهری برای سال ۱۴۰۰ در آذربایجان غربی

میرمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تعریف ۲۵ پروژه بازآفرینی شهری برای سال ۱۴۰۰ در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میر محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۴ پروژه شامل یک خانه محله در ارومیه، یک خانه محله در میاندوآب و یک مدرسه در ارومیه به بهره‌برداری رسید و امسال نیز ۴ پروژه دیگر تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به این که برای سال جاری ۲۵ پروژه تعریف شده است که ۶ پروژه کاملا جدید هستند، ادامه داد: سال گذشته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در سفر به استان آذربایجان غربی برای شهرهای سردشت، پیرانشهر و ارومیه از محل منابع داخلی بودجه‌ای اختصاص داد و به همین منظور امسال ۸۰ میلیارد تومان پروژه جدید علاوه بر پروژه‌های تبصره ۱۸ و ردیف‌های دایمی، تعریف شده است.

حمزه لو ادامه داد: موافقتنامه‌های امسال نیز یا پروژه‌های جاری در دست اجرا یا در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارند و سعی بر این است تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ آن‌ها را جذب کنیم.

وی اظهار کرد: همچنین ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تامین قیر محلات دارای بافت فرسوده اعتبار ابلاغ شده است که در این زمینه نیز در حال تهیه تفاهمنامه با شهرداری‌ها هستیم.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ساخت مدارس، خانه سلامت، خانه محله، فرهنگسرا و ساماندهی و جابه‌جایی ۶۰ واحد سکونتگاه غیررسمی قیز قاپان در شهرستان پیرانشهر از جمله پروژه‌های مهم سال جاری در این استان به شمار می‌روند.

حمزه لو با اشاره به این که در آذربایجان غربی بافت فرسوده میانی متراکم است، تصریح کرد: از آنجا که در این محدوده‌ها زمین دولتی وجود ندارد در زمینه طرح اقدام ملی مسکن دستمان بسته بود اما تسهیلات بهسازی و نوسازی در اختیار همه متقاضیان قرار گرفت.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری، گفتنی است استان آذربایجان غربی مساحتی برابر با ۳۷.۰۵۹ کیلومتر مربع دارد و سیزدهمین استان بزرگ کشور محسوب می‌شود. جمعیت استان آذربایجان غربی طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، سه میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۱۹ نفر است و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد.