شناسهٔ خبر: 91434 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

اجرای ۳۰ برنامه بازآفرینی شهری در مازندران در سال ۹۹

محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۹۹ خبر داد و برنامه‌های پیشنهادی سال جدید را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با بیان این‌ که سال گذشته پروژه‌های مختلفی در حوزه بهسازی و نوسازی پل‌ها، بهسازی و آسفالت معابر و اصلاح شبکه آب و برق انجام شد، تصریح کرد: از جمله مهمترین پروژه‌هایی در سال گذشته، می‌توان به احداث فرهنگسرا و خانه محله در سکونتگاه غیر رسمی امت‌آباد، احداث پارک معلولان، احداث مرکز بهداشتی، احداث سالن ورزشی بانوان، احداث خانه محله و کتابخانه در سکونتگاه‌های غیر رسمی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در محلات تاریخی نیز مرمت استحفاظی خانه‌های تاریخی کلبادی، میرگتی و صادقیان و مرمت استحفاظی بنای با ارزش سردار جلیل انجام شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، این استان در دو موضوع تسهیلات و بهسازی معابر توانست بیشتر پروژه‌های خود را اجرایی کند و در مورد سایر موارد در شهرهایی مانند قائمشهر، بابل، ساری و چالوس اعتباراتی دریافت شد.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری، نظری با اشاره به این که در بین شهرها بیشترین تحقق اهداف در قائمشهر و نور انجام گرفت، به تشریح برنامه‌های پیشنهادی برای سال جاری پرداخت و گفت: اجرای طرح میدان امام رضا (ع) و ساماندهی ترافیکی سه راه سیمان در محله عباس آباد نکا، طرح ساماندهی حریم خط راه آهن و ایجاد پارک خطی در محله اتحاد ساری، طرح بازآفرینی بابلرود، بهسازی و جداره سازی پل شهید موسوی، تهیه طرح و احیا بهسازی و نوسازی راسته آب انبار نو در شهرسازی، نوسازی و بهسازی سرای بازار و پل چشمه کیله تنکابن و بهسازی و ساماندهی رودخانه محلات هدف زیر آب از جمله پروژه‌های پیشنهادی برای سال جاری به شمار می‌رود.