شناسهٔ خبر: 91509 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دستيار ويژه وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام کرد:

ارتقای پوشش ارتباطی فرودگاه ياسوج

شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور دستيار ويژه وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ديدار با مدير فرودگاه شهداي ياسوج از برنامه‌ريزي براي ارتقا و بهينه سازي پوشش ارتباطي اين فرودگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، انصاري‌فرد، مدیر فرودگاه در دیدار با نجات‌نیا، دستیار ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مسايل و مشکلات ارتباطی فرودگاه یاسوج، گفت:‌ با توجه به حساسیت زیرساخت ارتباطی در فرودگاه و سابقه قطع شدن کابل فیبر فعلی مستقر در زمین‌های کشاورزی نیازمند یک بستر فیبر نوری اختصاصی و اصولی جهت توسعه فرودگاه هستیم.

وی همچنین عنوان کرد: وضعیت آنتن‌دهی موبایل نیز در فرودگاه چندان مطلوب نیست و باید تقویت شود.

نجات‌نیا نیز با بیان اینکه فرودگاه که یکی از مهمترین زیرساخت‌های مهم توسعه استان است، گفت: پوشش ارتباطی فرودگاه یاسوج ارتقاء و بهینه‌سازی خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: در کوتاه‌مدت سایت جدید همراه اول در بله زار پیش بینی شده که برنامه فاز ۸ مخابرات ایران با هدف کم کردن ترافیک دیتا در این منطقه پرجمعیت اقدام جدی در پوشش ارتباطی و پهنای باند به حساب خواهد آمد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، نجات نیا ادامه داد: در این راستا هماهنگی لازم از طریق شبکه فیبرنوری شرکت ارتباطات زیرساخت(یاسوج-مال خلیفه) انجام خواهد شد.