شناسهٔ خبر: 91553 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نوروز امسال اتفاق افتاد؛

بیش از ۴۴ میلیون تردد در محورهای برون شهری مازندران ثبت شد

ثبت تردد جاده ای اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از ثبت بیش از ۴۴ میلیون تردد در محورهای بین شهری این استان طی ایام طرح نوروزی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (راهداری مازندران) ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد: در ایام طرح نوروزی سال ۱۴۰۰ (۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹تا۱۵ فروردین ۱۴۰۰) بیش از ۴۴ میلیون تردد از انواع وسایل نقلیه در محورهای بین شهری این استان توسط سامانه های تردد شمار بر خط به ثبت رسیده است. 

عباسعلی نجفی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این عدد بیانگر میانگین تردد روزانه در حدود۱.۷میلیون تردد بوده است که این میزان از تردد در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۲۰ درصدی رشد داشته و در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۹۸(ایام قبل از شیوع کرونا) کاهش حدود ۷۱ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: طی ایام طرح نوروزی امسال در حدود ۱۳۵ هزار تردد در محورهای مواصلاتی مازندران با استان های مجاور انجام شده که این عدد نمایانگر رشد حدود ۲۰۰ درصدی تردد نسبت به سال گذشته و کاهش ۱۶ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه در سال ماقبل آن یعنی ایام طرح نوروزی سال ۱۳۹۸ بوده است .

 نجفی در ادامه افزود: در این ایام به صورت تقریبی بیش از ۸۷۰ هزار وسیله نقلیه از استان های البرز و تهران از طریق محورهای کندوان (کرج-چالوس)، محور هراز (تهران-آمل) و محور سوادکوه (تهران-قائمشهر ) وارد استان شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصریح کرد: در ایام طرح نوروزی امسال محورهای ساری- قائمشهر و برگشت ، آمل –بابل و برگشت ، بابل_قائمشهر و برگشت، بابلسر –فریدونکنار و برگشت، آمل –محمود آباد و برگشت و محور چالوس –عباس آباد و برگشت پرترددترین محورهای استان بوده اند.

وی عنوان کرد: در این ایام بازه زمانی ساعات ۱۷ الی ۲۰ هر روز شلوغ ترین ساعات در محورهای برون شهری استان مازندران بوده و روز شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ پرتردد ترین روز (با بیش از دو میلیون تردد) در ایام طرح نوروزی بوده است.