شناسهٔ خبر: 91559 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان اعلام کرد:

جابه‌جایی بیش از ۱۱۶ هزار مسافر نوروزی در جنوب سیستان و بلوچستان

جلال الدین قادری.jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۶ هزار و ۳۳۷ مسافر در تعطیلات نوروزی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری تحت پوشش این اداره کل جابه‌جا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، جلال‌الدین قادری با بیان اینکه این تعداد مسافر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری جابه‌جا شده است، افزود: ۱۹ هزار و ۹۶۰ سفر اتوبوس، مینی‌بوس و سواری تحت پوشش این اداره کل جابه‌جایی مسافران نوروزی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در این مدت حمل و نقل عمومی بر اساس دستور ستاد استانی مبارزه با کرونا تعطیل بود، ادامه داد: از مجموع سفرهای انجام شده طرح نوروزی ۶۸ هزار و ۴۹۸ مسافر به مقاصد درون استان و ۴۸ هزار و ۸۳۹ مسافر نیز مقاصد به برون استان جابه‌جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کارگروه نظارت و ارزیابی این اداره کل به طور منظم بر نحوه فعالیت ناوگان مسافری و رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت می‌کند، گفت: با توجه شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز با جدیدیت در حال اجرا است به طوری که ناوگان با ۵۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

قادری تصریح کرد: همچنین بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا استفاده از ماسک برای سرنشینان و مسافران اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌های بین شهری ضروری است و همکاران ما در این اداره کل در مبادی ورودی و خروجی شهرها بر نحوه اجرای کامل دستورالعمل‌ها نظارت داشته و دارند.
وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی ملزم به استعلام وضعیت سلامت خود در سامانه www.smartcard.rmto.ir شدند.