شناسهٔ خبر: 91573 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر شهید رجایی انجام گرفت:

ارتقا مکانیزم عملکرد تجهیزات بندری با اتکا به دانش بومی/ تجلی اقتصاد مقاومتی با تلاش و پشتکار ، تخصص و ابتکار

گنتری کرین بندر شهید رجایی معاون فنی و نگهداری اداره ‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: بندر شهید رجایی با بهره‌گیری از دانش بومی و استفاده از محصولات داخلی در بسیاری از زمینه‌ها از جمله دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات استراتژیک به توفیقات قابل توجهی دست یافته‌اند.

محمدرضا پوررجبی، معاون فنی و ن گهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص مجموعه اقدامات انجام گرفته در بندر شهید رجایی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین مقابله با شرایط متاثر از تحریم‌ها اظهار داشت: مجموعه تیم فنی بندر شهید رجایی نسبت به بهره‌گیری از دانش بومی و استفاده از محصولات داخلی در بسیاری از زمینه‌ها از جمله دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات استراتژیک بندری اقدام و به توفیقات قابل توجهی در این زمینه دست یافته‌اند.

وی خاطر نشان کرد :چنین رویکردی به ساخت و ارتقا مکانیزم‌های عملکردی در تجهیزات استراتژیک بندری همچون جرثقیل‌های تخلیه و بارگیری کانتینر (گنتری کرین) منجر شده که علاوه بر اشتغال‌زایی باعث کاهش خروج ارز از کشور شده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان با اشاره به تلاش‌های اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی بندر شهید رجایی برای خودکفایی کشور در زمینه تعمیر تجهیزات استراتژیک بندری اظهار داشت: بر همین اساس، پروژه تعویض انرژی چین (Energy Chain) و کابل‌کشی سیستم ترولی و راه‌اندازی گنتری کرین شماره ۱۸ در بزرگترین پایانه کانتینری ایران، طی ۳۰ روز کاری و در ارتفاع ۵۰ متر از سطح زمین و دریا با موفقیت به پایان رسید.

پوررجبی اعتبار اجرای پروژه جرثقیل ابرسازه یکهزار و ۷۰۰ تنی را رقمی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد وگفت: تیم فنی تعمیرات با سرپرستی متخصصان کار در ارتفاع، این اقدام مهم را با رعایت الزامات ایمنی طی ۲ هزار نفر ساعت کار به انجام رساندند.

وی در پایان گفت: بندر شهید رجایی به این ترتیب با برخورداری از پیشرفته‌ترین پایانه‌ها و تجهیزات کانتینری و برخورداری از ۳۰ دستگاه گنتری کرین انجام ۸۵ درصد کل آمار جابه‌جایی کالاهای کانتینری کشور را  برعهده دارد.