شناسهٔ خبر: 91575 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور ۱۳ هزارکارت سلامت برای رانندگان استان اردبیل

کارت هوشمند.jpg رئیس اداره حمل ونقل کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۳ هزارکارت سلامت برای رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)،وحید میـرمحمدی اظهار داشت: ۳ مرکز تخصصی طب کار در استان برای انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان مسافری و باری درحال فعالیت هستند.

وی افزود: در این مراکز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می‌شود.

رئیس اداره حمل ونقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از صدور و تمدید ۱۳ هزارو ۲۰۰ کارت هوشمند در سال ۹۹ خبر داد و تصریح کرد: اخذ کارت سلامت از جمله شرایط بسیار مهم داشتن کارت هوشمند برای فعالیت حرفه‌ای رانندگان پرتلاش در بخش حمل و نقل جاده ای است.

میرمحمدی با اشاره به جابجایی سالانه ۴ میلیون  تن کالا در استان افزود: رانندگان سخت کوش ناوگان باری و مسافری استان برای اخذ کارت سلامت باید با در دست داشتن صرفا معرفی نامه از مراکز صدور کارت هوشمند به مراکز طب کار سلامت شغلی رانندگان واقع در شهرستانهای اردبیل و پارس آباد مراجعه کنند.

وی فعالیت ۱۴۱ شرکت حمل و نقل کالا و مسافـر با بیش از ۸ هزارو ۸۹۹ دستگاه ناوگان مسافری و باری در استان را یادآور شد و افزود: ۱۳ هزارو ۷۹۶ راننده پرتلاش در بخش حمل و نقل کالا و مسافری استان فعالیت می کنند.

رئیس اداره حمل ونقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: در قالب کمیسیون های ماده ۱۲ و۱۱نظارت ویژه برعملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می شود و مردم ،رانندگان ، مسافران و صاحبان کالا می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اطلاع دهند.