شناسهٔ خبر: 91585 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با افزایش ۷۸ درصدی ترددهای جاده ای آذربایجان غربی حادث شد:

افزایش ۳۶ درصدی تصادفات فوتی در جاده های آذربایجان غربی

تصادف مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش ۳۶ درصدی تصادفات فوتی در جاده های استان طی مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اذربایجان غربی)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ تا ۱۵ فروردین ماه امسال تصادفات فوتی در محورهای ارتباطی استان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش یافت.

ارسلان شکری با اعلام این خبر گفت: در این مدت ۱۱ تصادفات منجر به فوت در محورهای ارتباطی استان رخ داده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش داشته است بر اثر این سوانح ۱۳ نفر فوت شد که در اینخصوص نیز شاهد افزایش ۳۱ درصدی متوفیان هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش تصادفات نوروز امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل در پی افزایش تردد وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی استان بود، اضافه کرد: در بازه زمانی مذکور ۲۰۴ فقره تصادف جرحی با افزایش ۳۸ درصدی و  ۵۸۸ فقره تصادف خسارتی با افزایش ۵۴ درصدی نیز به وقوع پیوست.

ثبت بیش از هشت میلیون و ۴۲۵ هزار تردد نوروزی در جاده های استان

وی با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ تا ۱۵ فروردین ماه امسال بیش از هشت میلیون و ۴۲۵ هزار تردد نوروزی در جاده های استان ثبت شده است، یادآور شد: این درحالیست که ترددهای جاده ای در مدت زمان مشابه سال قبل ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بود که رشدی بالغ بر ۷۸ درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: میزان تردد ورودی و خروجی استان تا ۱۵ فروردین امسال بیش از یک میلیون و ۶۲۹ هزار تردد ثبت شده است که در مقایسه با نوروز سال قبل بیش از ۱۰۹ درصد رشد داشته و ساعات اوج تردد در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۲ شب بود.

وی با بیان اینکه نوروز امسال از مجموع کل ترددهای ثبت شده بیش از ۷۶۰ هزار تردد مربوط به خودروهای سنگین و هفت میلیون و ۶۶۴ هزار و ۹۸۸ تردد مربوط به خودروهای سواری وانت بوده است، گفت: تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری تردد بیش از ۷۶ هزار دستگاه اتوبوس ثبت شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل بیش از ۸۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.