شناسهٔ خبر: 91606 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

هوای بیشتر مناطق کشور تا پایان هفته گرم می‌شود/آغاز بارش‌های پراکنده در غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب و دامنه‌های زاگرس از فردا

هوا شناسی - آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام گرم شدن هوا در بیشتر مناطق کشور، گفت: از فردا ۱۹ فروردین، بارش‌های پراکنده در غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب و دامنه‌های زاگرس، پیش‌‌بینی شده است.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۸ فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار پیش‌بینی شده است. برای فردا در برخی مناطق غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب و دامنه‌های زاگرس، انتظار بارش‌های پراکنده را داریم.

گودرزی ادامه داد: جمعه و شنبه برای برخی مناطق شمال‌غرب، سواحل دریای‌خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق، غرب، مرکز، جنوب‌غرب، دامنه‌های زاگرس، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی رخ می‌دهد.

به گفته وی، امروز در سواحل دریای خزر، کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما را شاهد خواهیم بود و برای پنجشنبه و جمعه، افزایش دما در سواحل دریای‌خزر پیش‌بینی شده است. بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور روند افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: تا اواخر وقت امروز، دریای خزر، مواج و متلاطم است. بر همین اساس از اواخر وقت جمعه تا صبح یکشنبه هفته آتی، آب‌های خلیج‌فارس مواج و متلاطم می‌شود. همچنین، تهران برای امروز آسمانی صاف تا کمی نیمه ابری همراه با وزش باد را دارد. بیشینه دما در تهران به ۲۵ درجه بالای صفر می‌رسد.