شناسهٔ خبر: 91616 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:‌

حمل بیش از ۶۴ هزار تن کالای اساسی از مبدا استان هرمزگان در نوروز ۱۴۰۰

حمل کالای اساسی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از حمل ۶۴ هزار و ۲۷۳ تن کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از مبدا استان هرمزگان، طی نوروز سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان) یوسف عابدینی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت جایگاه استان هرمزگان در تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی کشور گفت: از ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ لغایت ۱۴ فروردین ماه سال جاری ۶۴ هزار و ۲۷۳ تن کالای اساسی با تلاش بخش حمل ونقل جاده‌ای از مبدا بندرعباس به اقصی نقاط کشورحمل شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان افزود: علی‌رغم شرایط سخت ناشی از ویروس کرونا، با همت فعالان بخش حمل ونقل جاده‌ای، به ویژه رانندگان که با درک این شرایط خاص در خط مقدم جهاد اقتصادی کشور و به دور از خانواده‌های خود حتی در ایام تعطیلات ابتدائی سال صادقانه و هوشیارانه تلاش شبانه‌روزی دارند و پشتیبانی از زنجیره تامین کالاهای اساسی و کمک به چرخه اقتصاد کشور را همچون گذشته ادامه می‌دهند.

عابدینی همچنین به آمار حمل کالای اساسی از بنادر استان به مقاصد داخل کشور اشاره کرد و افزود:‌ این میزان کالا در قالب ۲۵۳۷ سفر، به مقاصد داخلی حمل شده است که در روز ۲۷ اسفند بیشترین بارگیری کامیون‌های حامل کالاهای اساسی، طی بازه زمانی یادشده انجام پذیرفت و بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ تن کالا را حمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: بندرعباس یکی از فعالترین مرزهای ترانزیت ورود کالا در کشور است و کریدور جنوب به شمال نیز یکی از مهمترین کریدورهای حمل و نقل بین‌المللی است که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر کرده و قاره آسیا را به اروپا متصل می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در پایان تاکید کرد: یکی از راه‌های تحقق شعار سال جدید و اجرای منویات مقام معظم رهبری، حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل جاده‌ای در راستای پشتیبانی از تولید و رفع موانع جهت تسهیل دسترسی مردم به کالاها و خدمات مورد نیاز است.