شناسهٔ خبر: 91618 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای قابلیت زیست‌پذیری و کیفیت زندگی صورت گرفت؛

تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک اولین پروژه محرک توسعه، تولید انبوه مسکن و بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی

تفاهم نامه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این اداره کل و مجری طرح با هدف ارتقای قابلیت زیست‌پذیری و کیفیت زندگی ساکنان مجموعه مسکونی شهید باهنر ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک  بین اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و مجری طرح با هدف ارتقای قابلیت زیست‌پذیری و کیفیت زندگی ساکنان مجموعه مسکونی شهید باهنر ارومیه منعقد شد.

 حمزه‌لو در خصوص این تفاهم‌نامه اظهار داشت: این توافق‌نامه حاضر به منظور ایجاد توانمندسازی ساکنان و تجدید حیات شهری در محلات هدف بازآفرینی مبادله شد.

وی با بیان اینکه این اقدام مشترک برای خلق فضای جدید شهری در یک بافت فرسوده  و تحرک‌بخشی تولید مسکن برای نخستین‌بار انجام می‌شود، ادامه داد: پیش‌بینی شده یک هزار و ١۴٠ واحد مسکونی در این مجتمع احداث شود.

براساس این تفاهم‌نامه همکاری مشترک، مجتمع مسکونی شهید باهنر ارومیه با مساحت عرصه ۴۵ هزار مترمربع بازسازي و نوسازی می‌شود.

به کارگیری پروژه‌های محرک توسعه و ارائه یک نمونه منطبق بر اصول معماری ایرانی اسلامی و بومی، تحول در بافت ناکارآمد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، افزایش توان اجتماعی ساکنان، پایدارسازی و ارتقای کیفیت سکونت با بهره گیری از فناوریهای نوین از مهمترین اهداف توافق‌نامه تبیین شده است.