شناسهٔ خبر: 91621 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط کارشناسان اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل ایرانشهر صورت پذیرفت؛

بازدید فنی نزدیک به ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان

طرح کنترل و نظارت (6).jpeg سرپرست معاونت حمل و نقل اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از بازدید فنی ۴۶۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر توسط کارشناسان این اداره کل از لحاظ ایمنی و فنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، علی قبا سرپرست معاونت حمل و نقل اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ توسط کارشناسان این اداره کل از لحاظ تجهیزات ایمنی مورد بازدید و کنترل فنی قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: همراه داشتن اقلام ایمنی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی وسیله نقلیه، وضعیت صندلی‌ها، آج لاستیک، چراغ چشمک زن و مثلث احتیاط از جمله نکات مهم در ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای است که توسط کارشناسان این اداره کل در این مدت مورد بازدید قرار گرفت.
علی قبا با بیان اینکه حمل و نقل یكی از مهم ترین ابعاد اقتصاد و توسعه جوامع به شمار می روند گفت: موضوع ایمنی در حمل و نقل از مهمترین اولویت این اداره کل است که طول سال به ویژه ایام نوروز به منظور کاهش تصادفات و مشکلات احتمالی بر آن اهتمام ویژه دارد.
سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: نتایج حاصل از بازدید ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در پایان جمع بندی و تخلفات اخذ شده به کمیسیون‌های تخصصی تخلفات استانی و کشوری ارجاع می‌شود تا پس از بررسی موضوع، مطابق دستورالعمل‌های مربوطه آرای متناسب صادر شود.