شناسهٔ خبر: 91631 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد؛

امضای موافقت‌نامه راه و شهرسازی استان قم با دانشگاه صنعتی استان

صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: به منظور انجام مطالعات شناخت زنجیره های تامین و تقاضای خدمات لجستیک در استان قم موافقت نامه ای با دانشگاه صنعتی قم منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، حسن صبوری اظهار داشت: استان قم در مرکز کریدرهای شمال - جنوب و شرق - غرب و در مجاورت استان های پر جمعیت و بازارهای بزرگ تهران، البرز، اصفهان، مرکزی، سمنان و قزوین واقع شده است.

وی افزود: این استان به دلیل شرایط جغرافیایی از اهمیت خاصی در امور لجستیک و حمل و نقل ملی برخوردار است به گونه ای که شرایط حمل و نقل زمینی کالا خصوصاً در حوزه حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل ریلی این استان را به یکی از مهمترین نقاط تمرکز فعالیت های حمل و نقلی تبدیل کرده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ارتباط چند جانبه استان قم با شبکه راه و راه آهن کشور و نزدیکی آن به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و قرار گرفتن در شریان های اصلی حمل و نقل بین المللی، اتصال خطوط راه آهن جنوبی و جنوب غربی کشور به تهران به عنوان پایتخت و مرکز تجاری و اقتصادی کشور با عبور از قم، جایگاه و ظرفیت مناسبی برای قم در حوزه حمل نقل نسبت به دیگر مناطق کشور ایجاد کرده است.       

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان این که براساس سند ملی آمایش مراکز لجستیک کشور، استان قم یکی از نقاط منتخب برای احداث دهکده لجستیک در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های استان در حوزه لجستیک و قرار گرفتن در گذرگاه مرکزی جنوب به شمال کشور و موقعیت ممتاز آن در کریدورهای ترانزیتی، بهبود عملکرد خدمات لجستیکی، نقش موثر و مثبتی در اقتصاد بومی و ملی خواهد داشت و پرداختن به آن ضرورت دارد.

صبوری با اشاره به این که اطلاعات به روز از وضعیت موجود به صورت کامل و جامع در دسترس نیست، تصریح کرد: مطالعه شناخت زنجیره های تامین و تقاضای خدمات لجستیک در استان قم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: به همین منظور این اداره کل موافقت نامه انجام مطالعات شناخت زنجیره های تامین و تقاضای خدمات لجستیک در استان قم با دانشگاه صنعتی قم امضا کرد.