شناسهٔ خبر: 91677 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۹۹ صورت گرفت؛

جابه جایی افزون بر یک میلیون تن کالای اساسی از بندر چابهار به سایر نقاط کشور

حمل کالا.jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: یک‌میلیون و ۱۶۹ هزار و ۸۵۰ تن کالای اساسی سال ۹۹ از بندر اقیانوسی چابهار به سایر نقاط کشور حمل و جابه‌جا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، جلال الدین قادری اظهار داشت: برنج، گندم، شکر و جو عمده کالاهای اساسی حمل شده در جنوب سیستان و بلوچستان را در این مدت تشکیل می دهند که توسط ۴۵ هزار و ۱۷۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری تحت پوشش این اداره کل حمل شد.
وی با بیان اینکه انتخاب بندر چابهار به عنوان مقصد کالاهای اساسی موجب جهش اقتصادی خوبی برای منطقه است، افزود: چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم و بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و خارج از تنگه هرمز از موقعیت بسیار مناسب راهبردی در یک چهار راه جهانی قرار گرفته است که با وجود داشتن بندر، منطقه آزاد و متصل بودن به آب های آزاداقیانوس هند می تواند موجب توسعه تجارت و حمل ونقل جنوب شرق کشور و سواحل مکران شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا هیچ محدودیتی برای ناوگان باری و جابجایی کالا بویژه کالاهای اساسی در محدوده تحت پوشش این اداره کل اعمال نشده و نخواهد شد.
قادری با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر ۲ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و یک انجمن صنفی کارگری رانندگان باری در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای داخلی کالای حوزه تحت پوشش این اداره کل مشغول ارائه خدمات به هم استانی های گرامی هستند.