شناسهٔ خبر: 91685 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه ریزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان برای حمل و نقل چغندرقند

معاون حمل و نقل خوزستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: باتوجه به ظرفیت بالای کاشت محصول چغندرقند در استان، هماهنگی های لازم برای حمل و نقل این محصول در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، فواد غزیعلی در جلسه هماهنگی حمل و نقل چغندرقند که با حضور برخی روسای انجمن های صنفی رانندگان در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال کاشت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن چغندرقند در شهرهای دزفول، شوش ، اندیمشک، بهبهان و شوشتر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این میزان بیش از ۶۰ برابر محصول برداشت شده چغندرقند سال گذشته در استان است، افزود: ۱۰ کارخانه تولید قند درون و برون استانی خریدار این محصول هستند از این رو برنامه ریزی برای حمل آن در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تأکید کرد: امسال شاهد برداشت همزمان بیش از ۵ میلیون تن محصول گندم، چغندرقند، تره بار، کلزا و همزمانی آن با جابجایی کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) هستیم از این  رو پیگیری اجرای طرح های تشویقی برای رانندگان از سوی اداره کل در حال انجام است.

گفتنی است: برداشت محصول چغندرقند از اول اردیبهشت آغاز و تا نیمه تیرماه ادامه دارد.