شناسهٔ خبر: 91692 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی خبر داد

احداث پل دوم میلک تیرماه ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شود/ اهمیت این مرز بازرگانی در تامین منافع تجاری ایران و افغانستان

امضا تفاهنامه میلک (2).jpg مشاور وزیر راه و شهرسازی از اجرای عملیات احداث پل دوم میلک به منظور توسعه و تسهیل تجارت مرزی ایران و افغانستان تا تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، سید حسین میر شفیع در ششمین کمیسیون مرزی ایران و افغانستان که در محل پایانه مرزی میلک برگزار شد، گفت: با توجه به سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت ارتباطات و مبادلات اقتصادی با كشورهای همسایه بر اساس تفاهنامه مشترک مقرر شد احداث پل دوم میلک بعد از جانمایی بر روی رودخانه هیرمند به موزارت پل اول به طول ۳۲۰ متر تا تیرماه سال جاری عملیاتی شود.

وی افزود: با توجه به افزايش حجم مبادلات تجاری بين ايران و افغانستان، توسعه زيرساخت ها نظیر احداث پل دوم متناسب با اين ميزان حجم مبادلات درنقطه صفرمرزی ضروری بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مرز میلک‌ از ظرفیت بسیار بالایی برای انتقال کالاهای صادراتی به افغانستان برخوردار است که استفاده از این ظرفیت ها می تواند منافع دو کشور را تامین کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده احداث پل دوم‌ میلک در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد تا ضمن توسعه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان شاهد افزایش مراودات فرهنگی و اجتماعی مردمان دو سوی مرز باشیم.

گفتنی است‌ در ششمین کمیسیون مرزی ایران و افغانستان در محل پایانه مرزی میلک، تفاهمنامه مشترک برای احداث پل دوم میلک با حضور میر شفیع نماینده وزارت راه و شهرسازی و پاینده محمد انوری نماینده وزارت فواعد عامه جمهوری اسلامی افغانستان به امضاء رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان نیز در این اجلاس گزارشی در خصوص آخرین اقدامات این اداره کل در زمینه توسعه پایانه مرزی میلک ارائه کرد.