شناسهٔ خبر: 91707 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس و مدیرعامل سازمان بنادر از بندر انزلی عنوان شد:

کیفیت خدمات حمل و نقل دریایی کشور افزایش می یابد/ بنادر تجاری در ارایه خدمات هیچ کمبودی ندارند/ ضرورت توسعه حمل و نقل کانتینری و اتصال مجتمع بندری انزلی به خط آهن سراسری

راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بنادر تجاری کشور به جهت تخلیه و بارگیری انواع کالاها و ترانزیت با هیچ کمبودی روبرو نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در حاشیه بازدید رییس و‌ جمعی از اعضای کمیسیون عمران مجلس از مجتمع بندری انزلی، اظهار داشت: مجتمع بندری انزلی یکی از بنادر مهم در نوار شمالی کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل کانتینری در مجتمع بندری انزلی، خاطر نشان کرد: با توسعه عملیات کانتینری، صادرات و واردات با کیفیت و حجم بیشتری انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: به جهت امکانات و تجهیزاتی که در بنادر شمال و جنوب کشور وجود دارد، باید کیفیت خدمات حمل و نقل دریایی کشور را ارتقاء داد تا تخلیه و بارگیری و نگهداری انواع کالا با حداقل هزینه  انجام شود. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های بنادر تجاری کشور افزود: در ارایه خدمات بندری از قبیل واردات، صادرات و ترانزیت کمبود و نقیصه ای وجود ندارد و بنادر به صورت شبانه روز خدمات ارایه می دهند.

ضرورت اتصال مجتمع بندری انزلی به خط آهن سراسری

همچنین محمدرضا رضایی کوچی؛ رئیس کمسیون عمران مجلس نیز پس از بازدید از مجتمع بندری انزلی گفت: در سالی که تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده باید فرصت‌های مناسبی برای حضور تولید کنندگان در پسکرانه بنادر فراهم شود تا در پی آن بتوان صادرات را افزایش داد.

وی با بیان اینکه مجتمع بندری انزلی این قابلیت را دارد که از ظرفیت آن برای افزایش صادرات استفاده کرد، گفت: اتصال مجتمع بندری انزلی به راه آهن سراسری در دو سال اخیر سرعت بیشتری پیدا کرده و ۶۰ درصد کار آن انجام شده است لذا ضرورت دارد، هر چه سریعتر این پروژه اتمام شود تا مجتمع بندری انزلی به خط راه آهن متصل شود.

ارتقای تجهیزات تخلیه و بارگیری بندر انزلی در اولویت

حمیدرضا آبایی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان نیز در حاشیه بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس و مدیرعامل سازمان بنادر از مجتمع بندری انزلی، اظهار کرد: بندر انزلی با قدمت حدود ۳۰۰ ساله در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی واقع شده و یکی از بنادری است که در حاکمیت سازمان بنادر با قانون منطقه آزاد تجاری صنعتی اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بندر انزلی دارای ۱۶ پست اسکله است، افزود: با اقدامات سازمان بنادر این بندر از حالت تک بعدی خارج و به سمت تخلیه و بارگیری کالاهای فله‌ای خشک، مایع و کانتینری رسیده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی خاطر نشان کرد: ارتقای وضعیت تجهیزات تخلیه و بارگیری بندر انزلی و تجهیز بندر به مکنده های تخلیه و بارگیری غلات در اولویت قرار دارد.