شناسهٔ خبر: 9171 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه لرستان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

پیشرفت ۶۰ درصدی محور داران - دورود/ تکمیل عملیات محور توره – خرم آباد – بروجرد در انتظار اعتبار

صادق مریدی مدیر ساخت و توسعه اداره راه و شهرسازی لرستان یکی از نتایج مؤثر در احداث و تکمیل محور داران – دورود را کاهش چشمگیر تصادفات در این منطقه دانست و گفت: در حال حاضر ۹۰ کیلومتر از این محور با پیشرفتی ۶۰ درصدی در حال احداث است.

صادق مریدی باحضور در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص آخرین وضیعت پروژه های عمرانی این استان درباره روند تکمیل پروژه سه راهی سامن – نهاوند گفت:طول این محور ۱۲کیلومتر بوده که ۱۰کیلومتر آن به عرض دو کیلومتر روکش شده است.

مریدی با بیان اینکه در این عملیات اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان هزینه شده،گفت:این محور دارای چهار خط است که دو خط آن در حال احداث و دو خط دیگر آن تا مرحله زیر سازی رسیده است.

مدیر ساخت و توسعه لرستان از پیشرفت ۶۰ درصدی باند دوم محور دلیجان – الیگودرز به طول ۱۵ کیلومتر خبر داد و افزود:محور توره – خرم آباد – بروجرد ۲۸ کیلومتر است که در صورت تأمین اعتبار پنج کیلومتر باقی مانده آن نیز تا پاییز به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه محور داران – دورود بین محور الیگودرز – داران واقع شده ، ادامه داد: در این محور دو زیرگذر اشرف آباد و گرجی در دردست احداث است که در صورت تأمین اعتبارکافی، ساخت آن بزودی به پایان می رسد. در ضمن این محور در صورت تکمیل  تأثیر بسیاری در کاهش تصادفات این منطقه دارد. زیرا در حال حاضر ما شاهد تصادفات بسیاری در این محور هستیم.

مریدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:پروژه چهار خطه لرستان شامل چهار محور اصلی به طول ۲۷۵کیلومتر است  که ۱۰۸کیلومتر آن به زیر بار ترافیک رفته،۱۳۲ کیلومتر در دست احداث و ۳۵ کیلومتر آن در دست مطالعه است.

وی همچنین در ادامه سخنانش از به پایان رسیدن محور خرم آباد – بروجرد خبر داد و افزود:۶۱کیلومتر محور خرم آباد – نورآباد در دست اجرا و ۱۸ کیلومتر آن به پایان رسیده است.

وی در پایان اضافه کرد:هشت کیلومترمحور خرم آباد – پل دختر به مرحله اجرا رسیده ،۲۷کیلومتر در دست احداث و ۳۵ کیلومتر آن در دست مطالعه است.

محور خرم آباد – کوهدشت نیز ۲۸کیلومتر است که عملیات ۳۸ کیلومتر آن به پایان رسیده و مابقی آن هم اکنون در دست اجرا است.

نظر شما