شناسهٔ خبر: 91714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

افتتاح ۱۱ پروژه عمرانی تا پایان دولت یازدهم در اصفهان/ ۶۱.۵ کیلومتر راه در اصفهان به کارنامه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اضافه می‌شود

قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با برنامه‌ریزی بعمل آمده تا پایان این دولت با افتتاح ۱۱ پروژه عمرانی، روزانه بیش از نیم کیلومتر راه به مجموعه راه‌های استان اصفهان اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از همان روزهای آغازین سال، سیاست‌گذاری های لازم جهت تحقق شعار سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری شده است بعمل آمد و ضمن تشکیل کارگروه‌های ویژه، اجرای طرح‌های عمرانی اولویت‌دار با سرعت بالا در دستور کار قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه بخش های مختلف حمل و نقل از ارکان بسیار مهم برای توسعه و تولید در کشور است، تصریح کرد: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع،  ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیش از ۴ هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۰۷ شهر اهمیت بسیار بالایی در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری دارد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد: مطابق با برنامه‌ریزی بعمل آمده تا پایان دولت یازدهم، ۶۱.۵ کیلومتر راه در قالب ۱۱ پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی قابل توجه، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی خاطرنشان کرد: با تلاش و همت همکارانم در سال جهش تولید ۱۵۱ کیلومتر راه به مجموعه راه های استان اصفهان افزوده شد و در سال جاری تا پایان تیرماه روزانه بیش از نیم کیلومتر راه در سطح استان اصفهان تکمیل و تقدیم مردم عزیز اصفهانی می‌شود. 

قاری‌قرآن با بیان اینکه این پروژه‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد بوده و با سرعت در حال اجرا هستند، گفت: مبلغ اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها تا کنون در مجموع بیش از ۷۵۳ میلیارد ریال بوده و جهت تکمیل به بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند. 

وی اذعان داشت: پروژه باند دوم بادرود کاشان (به طول ۲۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد)، پروژه باند دوم نایین-انارک (به طول ۱۲ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد)، احداث باند دوم کاشان-برزک-ورکان (به طول ۵ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد) و پروژه‌های (احداث محور حسین‌آباد-قاسم‌آباد، باند دوم فخره-کاشان، محور اژیه- سه‌راهی سیان و...) از جمله پروژه‌های در حال تکمیل بوده که به کارنامه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تا پایان تیرماه سالجاری اضافه می‌شود.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تکمیل و سرعت بخشی به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اجرا را یکی از مهمترین اولویت‌های این اداره‌کل برشمرد و گفت: در تلاشیم تا بتوانیم تمامی طرح‌های عمرانی و خدماتی را در بازه زمانی تعریف شده و با کیفیت مناسب به بهره‌برداری برسانیم.