شناسهٔ خبر: 91728 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط ناوگان حمل و نقل عمومی باری انجام می‌شود؛

جابه‌جایی روزانه ۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در جنوب استان سیستان و بلوچستان

س و ب- حمل کالا.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر روزانه افزون بر ۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از شهرستان های جنوب استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی باری تحت پوشش این اداره کل به مقاصد درون و برون استان جابه جا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، جلال الدین قادری اظهار داشت: از آنجایی که بهار و تابستان فصل برداشت محصولات کشاورزی در جنوب استان است همکاران ما در این اداره کل به منظور خدمات رسانی مطلوب به کشاورزان منطقه با بکارگیری ظرفیت های موجود همت خود را برای جابجایی این محصولات به مقاصد داخل و خارج استان بکار گرفته اند تا عواید اقتصادی فروش محصولات به بهترین نحو عاید کشاورزان شود.
وی ادامه داد: در این راستا با وجود حمل همزمان کالاهای اساسی از بندر چابهار توسط ناوگان تحت پوشش این اداره کل، تعمیدات لازم را برای جایجایی محصولات کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان نیز اندیشیده است که فراخوان به دیگر استان ها برای اعزام ناوگان از آن جمله اقدامات بشمار می رود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی توسط ۵۹۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری در شهرستان های تحت پوشش این اداره کل حمل و جابجا می شود.
قادری عمده محصولات کشاورزی حمل شده را هندوانه، خربزه، طالبی و پیاز عنوان کرد و افزود: شهرستان های دشتیاری، پیشین، کنارک، دلگان و ایرانشهر دارای بیشترین محصولات کشاوزی هستند که ناوگان باری تحت پوشش این اداره کل در حال ارائه خدمات به کشاورزان آنها هستند.