شناسهٔ خبر: 91747 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

تخلف قشم‌ایر، رعایت نکردن محدودیت ۶۰ درصدی بوده است/ سوار کردن مسافر ایستاده صحت ندارد

هواپیما قشم ایر سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تخلف قشم‌ایر، رعایت نکردن محدودیت ۶۰ درصدی بوده است، گفت: سوار کردن مسافر ایستاده در پرواز آبادان-مشهد این شرکت هواپیمایی صحت ندارد.

حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به کلیپی که در فضای مجازی از پرواز آبادان-مشهد هواپیمایی قشم‌ایر منتشر شده است، گفت: تخلف انجام شده در این پرواز، این بوده است که محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر رعایت نشده، اما پذیرش مسافر ایستاده به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی ادامه داد: در این پرواز، به علت نقص فنی از هواپیمای جایگزین استفاده شده و با توجه به تغییر هواپیما از ایرباس A۳۲۰ به Rj ۸۵، که ظرفیت پذیرش مسافر کمتری دارد، تعداد مسافران در هواپیمای جایگزین از حد نصاب تعیین شده فراتر رفته . با این حال پرواز همچنان ۱۵ صندلی خالی داشته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: تخلف این شرکت در پذیرش مسافر بیش از حد نصاب ۶۰ درصدی قطعا در سازمان هواپیمایی کشوری بررسی می‌شود.

ذیبخش در انتها گفت: با توجه به دستورالعمل‌های جهانی و ملی ایمنی هوانوردی، به هیچ عنوان امکان پذیرش مسافر ایستاده در پرواز تجاری وجود ندارد.