شناسهٔ خبر: 91760 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۹۹ صورت گرفت؛

خسارت افزون بر ۴۵ میلیارد ریالی سرقت انواع علائم و تابلو ایمنی در جاده های سیستان و بلوچستان

نصب  علائم ایمنی.JPG مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از سرقت افزون بر ۲۴ هزار انواع تابلو و علامت هشدار دهنده در محورهای مواصلاتی این استان به ارزش ۴۵ میلیارد ریالی در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت: نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده در محورهای مواصلاتی یکی از وظایف این اداره کل است که متاسفانه هر روزه تعداد قابل توجهی از این علائم همچون پایه مسیر نما، تابلوهای اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی، بشکه ترافیکی، چراغ های چشمک زن و صفحه گاردریل به سرقت می رود.

وی ادامه داد: علائم جاده ای سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک فروخته می‌شود در حالیکه این اداره‌ کل باید برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی را از محل اعتباراتی که می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود متحمل می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تابلوها و علائم هشداردهنده با هدف راهنمایی و هدایت رانندگان و ارتقای ایمنی و حفظ جان مسافران نصب شده است، یادآور شد: آشکارسازی راه ها، نصب تابلو در مکان‌های مناسب، حفظ حریم راه ها، ونصب سرعت‌کاه‌ها از مهمترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در زمینه ارتقای ایمنی راه‌ها است.

وی گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده سارقان بیشتر در تاریکی شب اقدام به سرقت این تابلوها و علائم می‌کنند که این اداره کل با گشت‌های شبانه روزی سعی بر کاهش این گونه سرقت‌ها دارد.

کرد در پایان خاطر نشان كرد: از مردم عزیز تقاضا می شود در صورت مشاهده سرقت و یا خرید و فروش علائم جاده ای، مراتب را فوراً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن های ۱۴۱ جهت رسیدگی فوری گزارش دهند.