شناسهٔ خبر: 91761 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش‌های بهاری در نیمه غربی کشور/ پیش‌بینی شدت بارش‌ها در ۶ استان غربی و جنوبی/هشدار نسبت به برخورد صاعقه و بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها در غرب

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش در نیمه غربی کشور برای ۶ استان لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و کهگیلویه‌و‌بویراحمد، بارش‌های شدید پیش‌بینی کرد و به ساکنان آن مناطق هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۲ فروردین و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز برای بیشتر مناطق کشور به ویژه نیمه غربی کشور، بارش‌های بهاری رخ می‌دهد برای نیمه غربی کشور رگبار، رعدو برق و وزش باد را پیش‌بینی کرد.

گودرزی گفت: شدت بارش‌ها از امروز صبح تا فردا ۲۳ فروردین در جنوب لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، شمال و شرق خوزستان، آذربایجان‌شرقی، شمال و غرب آذربایجان‌غربی، شمال کهگیلویه‌و‌بویراحمد، به نسبت شدیدتر است و سبب جاری شدن آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر، بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، آسیب به سازه‌های موقت و لغزندگی جاده‌ها می‌شود که هموطنان در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

وی با اعلام اینکه بارش‌ها تقریبا تا ساعت‌های پایانی فردا دوشنبه ادامه دارد، افزود: تهران نیز آسمانی نیمه‌ابری دارد که در برخی ساعات تمام ابری می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، رگبار، رعدوبرق، باران و وزش بادهای شدید برای بخش غربی و جنوبی رخ می‌دهد. بیشینه دما امروز در ایستگاه مهرآباد به ۲۸ درجه بالای صفر می‌رسد.