شناسهٔ خبر: 91765 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

دردیدار با مدیرعامل شرکت راه‌آهن مطرح شد

قدردانی رئیس ستاد اقامه نماز کشور از اقدامات راه‌آهن در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ نماز/ پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک فرهنگی میان شرکت راه‌آهن و ستاد اقامه نماز

رسولی رئیس ستاد اقامه نماز کشور با حضور در ساختمان شهدای راه‌آهن و دیدار با سعید رسولی مدیرعامل این شرکت، از اقدامات راه‌آهن در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ نماز قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور و هیات همراه با حضور در ساختمان شهدای راه‌آهن و در دیدار با سعید رسولی، مدیرعامل این شرکت، از اقدامات راه آهن در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ نماز قدردانی کرد.

وی طی این بازدید، در جریان اقدامات انجام شده در زمینه‌های مختلف از جمله امور فرهنگی در این مرکز قرار گرفت.

حجت الاسلام قرائتی در این دیدار اظهار داشت: انجام اقدامات فرهنگی و اعتقادی در شرکت راه آهن، تأثیرگذار و قابل‌تقدیر است و باید استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به جابه‌جایی سالانه ۳۰ میلیون مسافر توسط شرکت راه آهن افزود: در فرمایشات رسول اکرم (ص) و سیره و گفتار معصومین (ع) بر استفاده از فرصت‌ها تأکید شده است، به همین سبب باید از زمان حضور مسافران در قطار، بهره‌برداری خوبی برای توسعه فرهنگ نماز، قرآن و مهدویت انجام شود.

سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن نیز در این دیدار گفت: شرکت راه‌آهن در ارتباط با مسائل فرهنگی و مذهبی، شرکتی خوشنام است و اقدامات متعددی در این رابطه از سوی راه‌آهن انجام شده است.

 در این دیدار پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک فرهنگی میان شرکت راه‌آهن و ستاد اقامه نماز از سوی مدیرعامل راه‌آهن ارائه شد که مورد استقبال حجت‌الاسلام قرائتی قرار گرفت و مقرر شد دستورالعمل‌های این کارگروه تدوین شود.

رسولی با اشاره به اینکه این کارگروه مشترک در زمره کارگروه‌های مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: شرکت راه‌آهن این توانایی را دارد تا با همکاری ستاد اقامه نماز و استفاده از امکانات خود از جمله خدمات ایستگاهی، تجهیزات ارتباطی و آموزشی، کارهای بنیادی و با برکتی را در این زمینه انجام دهد.

به گزارش شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت‌وگو با روحانیون و اعضای ستاد تبلیغات اسلامی شرکت راه آهن در ادارات کل مناطق، از طریق ویدئو کنفرانس و ارائه رهنمود توسط حجت الاسلام قرائتی در زمینه تعمیق بیشتر فرهنگ قرآنی، اقامه نماز و مهدویت از دیگر برنامه‌های انجام شده در این نشست بود.