شناسهٔ خبر: 91774 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

طرح اقدام ملی مسکن آخرین شانس خانه‌دار شدن افراد فاقد سرپناه است

نشست خبری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل 01 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث طرح اقدام ملی مسکن آخرین فرصت و شانس برای خانه‌دار شدن افراد فاقد سرپناه است که امیدواریم با استقبال و همراهی متقاضیان روبه‌رو شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در اولین نشست مطبوعاتی و رسانه‌ای در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان فعالیت‌های گسترده‌ای را در بخش‌های تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی، حوزه املاک و حقوقی، تأمین مسکن برای اقشار مختلف مردم، احداث ساختمان‌های دولتی و فعالیت‌هایی را در بخش راه و توسعه بزرگراه‌ها دارد که سعی می‌کند در همه این حوزه‌ها براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کارها را به پیش ببرد.

وی تصریح کرد: با اتمام طرح مسکن مهر و تحویل همه ۴۲ هزار واحد مسکن مهر در استان اردبیل، اصلی‌ترین تمرکز راه و شهرسازی استان بر اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که در استان اردبیل با قوت و قدرت شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای ۵۰۰۰ واحد برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا سه هزار و ۵۰۰ واحد در شهر اردبیل و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد نیز در سایر شهرستان‌ها با همکاری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن احداث و تحویل متقاضیان شود.

حیدری از تأمین زمین برای احداث۵۰۰۰ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی در سطح استان خبر داد و افزود: این زمین‌ها در مناطق مختلف و با ارزش قابل محاسبه برای اجرای این طرح واگذار شده که امیدواریم در امسال با پرداخت به موقع متقاضیان، تکمیل مساکن اقدام ملی را تا ۲۰۰ واحد در شهر اردبیل شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برخلاف سایر استان‌ها در استان اردبیل زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته که ارزش هر متر مربع آن سه تا پنج میلیون تومان بوده است.

حیدری اضافه کرد: طرح اقدام ملی مسکن آخرین فرصت و شانس برای خانه‌دار شدن افراد فاقد سرپناه است که امیدواریم با کیفیت مناسب این واحدها احداث و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با تأمین زمین به صورت رایگان برای اقدام ملی مسکن در همان گام اول متقاضیان بیش از ۳۰۰ میلیون تومان آورده خواهند داشت که قطعا با ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی ارزش این مجموعه‌ها افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: یک‌هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن نیز در قالب تعاونی‌های ادارات نظیر صدا و سیما، سپاه، بنیاد ناجا، بنیاد شهید و برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی احداث خواهد شد تا تحویل کارکنان این ادارات شود.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اجرای این طرح‌ها با همکاری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در حال انجام است و سعی خواهیم کرد به سرعت این واحدها را با همراهی خود متقاضیان و پرداخت مبالغ تعیین شده در هر مرحله در موعد مقرر تکمیل و تحویل آنها دهیم.

خبرنگاران نیز از طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: براساس توافق انجام شده با خانه مطبوعات قرار است زمین رایگان برای ساخت مسکن خبرنگاران فاقد سرپناه انجام شود که ما آمادگی خود را در تحویل زمین رایگان و احداث این واحدها اعلام کردیم.

حیدری ادامه داد: خبرنگارانی که فاقد مسکن هستند، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.