شناسهٔ خبر: 91810 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای باری صورت گرفت؛

ترانزیت افزون بر ۸۶ هزار تن کالا از بندر چابهار در سال۹۹

بارگیری در بندر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از ترانزیت ۸۶ هزار و ۴۳ تن کالا توسط چهار هزار و ۴۱۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای باری از بندر چابهار در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(ایرانشهر)، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته ۸۶ هزار و ۴۳ تن کالا توسط چهار هزار و ۴۱۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای باری تحت پوشش این اداره کل از بندر چابهار به کشورهای آسیای میانه و همسایگان ترانزیت شده است.

جلال الدین قادری افزود: بندر اقیانویسی چابهار به عنوان با صرفه ترین و نزدیکترین مسیر برای ترانزیت کالاها محسوب می شود و این بندر در مناسبات اقتصادی و سیاسی منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است به طوری که می تواند علاوه بر نقش آفرینی در کریدورهای بین المللی حمل و نقل و ترانزیت، دسترسی کشورهای آسیای میانه و همسایگان کشورمان را به آب های آزاد بین المللی فراهم کند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین آمار میزان ترانزیت خروجی از بندر چابهار در سال گذشته ۶ هزار و ۷۷۷ تن بوده است که توسط ۲۷۴ دستگاه ناوگان باری تحت پوشش این اداره کل انجام شده است.
قادری میزان ترانزیت ورودی از بندر چابهار را در سال گذشته ۷۹ هزار و ۲۶۶ تن کالا در قالب ۴ هزار رو ۱۳۷ سفر باری عنوان کرد.