شناسهٔ خبر: 91813 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حکمی از سوی مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل صورت گرفت؛

انتصاب سرپرست جدید پایانه مرزی بیله سوار

پایانه مرزی بیله سوار.jpg با حکمی از سوی مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، لطف اله بابائی به عنوان سرپرست جدید پایانه مرزی بیله‌سوار منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، با حکمی از سوی کلیم اله وثوقی مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، لطف اله بابائی به عنوان سرپرست جدید پایانه مرزی بیله‌سوار منصوب شد.

در این حکم بر تشکیل جلسات دوره ای کمیته هماهنگی در پایانه مرزی، تلاش در جهت تسهیل ورود و خروج کالا و مسافر، نظارت بر عملیات کنترل اسناد حمل ونقل بین المللی و نظارت به اعمال قوانین، آیین نامه ها، تکریم ارباب رجوع، تعامل با ادارات مستقر و ابلاغ مصوبات شورای ساماندهی در مجموعه پایانه مرزی بیله‌سوار تاکید شده است.

لطف اله بابائی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم اجتماعی است و پیشتر رئیس اداره منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیـل و از سال ۸۵ تا ۸۸ نیز مسئولیت مدیریت پایانه مرزی بیله‌سوار را بر عهده داشته است.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در آئین تکریم و معارفه مدیران جدید و سابق پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه این پایانه مرزی یکی از مهم‌ترین پایانه‌های مرزی کشور و پیشانی نظام است بر ارائه خدمات هرچه شایسته به مردم و اتباع خارجی در پایانه مرزی بیله سوار تاکید کرد.

کلیم اله وثوقی گفت: پایانه مرزی بیله سوار با توجه به شرایط ژئوپولوتیکی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه و صادرات تولیدت داخلی به جمهوری آذربایجان، گرجستان ،روسیه و حوزه قفقاز ایفا می‌کند.

صادرات بیش از ۳۵۶ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار درسال گذشته

عضو شورای اداری استان اردبیل از صادرات بیش از ۳۵۶ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار درسال گذشته خبر داد و افزود: از اين میزان بیش از ۳۲۶ هزار تن کالا توسط  ۱۴ هزارو ۲۴۸ دستگاه كاميون ايرانی وبیش از ۳۰ هزارتن كالا توسط یک هزارو۵۶۴ دستگاه كاميون گرجی،آذری و روسی از مرز خارج شده است.

وی محصولات کشاورزی، كاشي،شیشه ،نمک، ،سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن را عمده کالاهای صادر شده ایرانی درسال ۹۹ عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد و گفت: درسال گذشته بیش از ۱۹۶ هزارتن کالا توسط ۸ هزارو ۶۲۶ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۲۹ درصدی داشته است.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تصریح کرد: آب معدني، سیمان، ام دي اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

وثوقی با بیان اینکه بخاطر شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار ۱۰۰ درصد کاهش یافته افزود: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط درحال انجام است.