شناسهٔ خبر: 91823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون عمرانی استاندار صورت پذیرفت؛

کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح بزرگراه خواجه-ورزقان

2Q8A4514.JPG باحضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی تقاطع غیر همسطح بزرگراه خواجه– ورزقان واقع در محور تبریز – اهر کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(آذربایجانشرقی)، عملیات احداث تقاطع غیر همسطح در مسیر خواجه- ورزقان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر مدعوین آغاز شد.

 ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه وشهرسازی استان در آئین کلنگ زنی این پروژه گفت: با ارتقای جاده های اهر به تبریز و خواجه - ورزقان به بزرگراه، ایمنی این تقاطع بیشتر مورد توجه قرار گرفته و برضرورت احداث تقاطع غیر هم سطح در این سه راهی افزود که پس از مطالعات لازم توسط این اداره کل ، احداث تقاطع مذکور در قالب قراردادی به پیمانکار مربوطه واگذار شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اظهارداشت: قسمت مهم و اصلی این طرح شامل یک پل بزرگ ۳ دهانه بتنی با دهانه هایی در حدود ۲۴، ۱۶و ۲۴ متر جمعا به طول ۶۴ متر و رمپ و لوپ‌هایی به طول ۵.۳ کیلومتر است.

وی افزود: مدت زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماه و اعتبار پیش بینی شده ۵۳۰ میلیارد ریال که در قالب قرارداد قطعه یک پروژه  بزرگراه خواجه – ورزقان مدنظر قرار گرفته است .

سلطانی ادامه داد: عملیات خاکی شامل ۸۵ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۹۵ هزار متر مکعب خاکریزی و روسازی و آسفالت نیز حدود ۴۱هزار تن است.

مدیر کل راه وشهرسازی استان در پایان ازشرکت صنایع ملی مس ایران ( مجتمع مس آذربایجان) که به عنوان تامین کننده مالی این پروژه است قدردانی کرد.