شناسهٔ خبر: 91832 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس:

سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند/ همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر

حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند شعار سال ۱۴۰۰ را در پسکرانه بنادر محقق کند، گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر، در کنار سازمان بنادر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسماعیل حسین زهی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و اقداماتی که باید در راستای افزایش هرچه بیشتر تولید و فعالیت‌های ارزش افزوده در پسکرانه بنادر ایران انجام شود، اظهار داشت: چندین سال است که مقام معظم رهبری بر تولید، رونق تولید و جهش تولید تاکید دارند و در سال جاری نیز بر پشتیبانی و مانع زدایی به منظور بهبود هرچه بهتر وضعیت تولید در کشور تاکید کرده اند.

وی ادامه داد: تولید، اشتغال آفرینی را به همراه دارد و نرخ بیکاری را در کشور کاهش می‌دهد، مسئله‌ای که چه در بعد اقتصادی و چه از لحاظ اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برای کشور برخوردار است.

سه چهارم جمعیت جهان در پسکرانه بنادر زندگی می‌کنند

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پسکرانه بنادر ایران از ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت‌های تولیدی، ارزش افزوده‌ای، صنعتی و خدماتی برخوردار است، گفت: به طور حتم سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر به انجام فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی، خدماتی و ارزش افزوده‌ای منجر خواهد شد و با توجه به مزیت‌های کشور از نظر دریایی و بندری باید بتوانیم از این مقوله به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شویم.

حسین زهی با اشاره به اینکه حدود سه چهارم جمعیت جهان در پسکرانه بنادر زندگی می کنند، عنوان کرد: این مسئله به دلیل اهمیت بسیار بالای پسکرانه بنادر است و به دلیل وجود بندر و دریا، تولید و اشتغال در این نقاط استراتژیک متمرکز شده است. 

وی ادامه داد: شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» باید سرلوحه فعالیت در حوزه بندری و دریایی و به ویژه پسکرانه بنادر قرار گیرد چرا که بهترین مدل حمل و نقل مربوط به حوزه دریایی است و باید از ظرفیت بنادر کشور در کنار مزیت دریایی ایران، به منظور رونق صادرات به کشورهای اروپایی، کشورهای حوزه CIS و سایر کشورهای همسایه خود استفاده کنیم.

موانع حوزه اجرا با تعامل دستگاه های مختلف برطرف شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند شعار سال جاری تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» را در پسکرانه بنادر محقق سازد، اظهار داشت: باید موانع حوزه اجرا با تعامل دستگاه‌های مختلف برطرف و نه تنها موانع قبلی رفع بلکه از ایجاد موانع جدید پرهیز شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، حسین زهی افزود: مجلس در راستای پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در حوزه تولید همراه با سازمان بنادر و دریانوردی است، تاکید کرد: ارائه تسهیلات، لحاظ معافیت‌های مالی، پرداخت یارانه، پشتیبانی مادی و معنوی از مهمترین اقداماتی است که به منظور فعالیت بخش خصوصی و انجام سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر باید مدنظر قرار گیرد و با توسعه این مناطق شاهد افزایش بهره‌وری تولید و اشتغالزایی باشیم.