شناسهٔ خبر: 91848 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

پروژه خيابان دلجويی - داوود قلی در مراحل پایانی است/ سال گذشته ۲۵ پروژه بازآفرینی شهری عملیاتی شد

مسعودبیات منش به گفته بیات‌منش سال گذشته حدود ۲۵ پروژه بازآفرینی شهری عملیاتی شد و برخی از پروژه‌های اقدام مشترک و باقی پروژه‌های شرکت نیز امسال نهایی خواهد شد، در مجموع تعداد پروژه‌های استان طی چند سال گذشته ۶۸ پروژه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود بیات‌منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان توضیحاتی در خصوص پروژه‌های انجام شده طی سال گذشته و نیز برنامه‌های سال جاری ارایه کرد.

وی با بیان این که پروژه خيابان دلجويي -داوود قلي یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بازآفرینی استان زنجان به شمار می‌رود، گفت: این پروژه در مركزي‌ترين قسمت شهر واقع شده و اصلاح و بهره‌برداري از آن مي‌تواند به مديريت مناسب ترافيك در اين ناحيه كمك كند، بهسازی خیابان دلجویی- داوود قلی یک پروژه مشارکتی است که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشته و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های روبنایی درحوزه بازآفرینی شهری گفت: سال گذشته چند سالن ورزشی در سکونتگاه‌های غیررسمی به بهره‌برداری رسید، علاوه بر این سه سرای محله نیز در در دست احداث است که امسال اتمام و به بهره‌برداری خواهند رسید.

بیات‌منش ادامه داد: علاوه بر این یکسری اقدام‌های مشترک نیز با شهرداری‌های زنجان، قیدار خرمدره و ابهر در دست انجام است از جمله پروژه سبزه میدان شهر زنجان. در زمینه اصلاح شبکه آب و فاضلاب و برق نیز حدود ۱۵ پروژه اقدام مشترک در شهرهای هدف در دست اقدام است که حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان این که برای سال جاری تعدادی پروژه‌ محرک توسعه از جمله تولید مسکن در بافت‌های فرسوده تعریف شده است، تصریح کرد: برای این منظور حدود ۴ قطعه زمین شناسایی شده است و امسال بحث تملک و طراحی آن انجام خواهد شد. همچنین جابه‌جایی کوی فلسطین که مطالعات آن سال گذشته انجام شده بود، امسال وارد فاز اجرایی خواهد شد. علاوه بر این دو پروژه، اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت برنامه‌های سال جاری قرار دارد.

به گفته وی سال گذشته حدود ۲۵ پروژه بازآفرینی شهری عملیاتی شد و برخی از پروژه‌های اقدام مشترک و باقی پروژه‌های شرکت نیز امسال نهایی خواهد شد، در مجموع تعداد پروژه‌های استان طی چند سال گذشته ۶۸ پروژه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان کل مساحت بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این استان را هزار و ۱۰۰ هکتار برشمرد و گفت: هفت سکونتگاه غیررسمی در شهر زنجان و دو سکونتگاه در شهرهای قیدار و ابهر و در مجموع ۹ سکونتگاه غیر رسمی با مساحت ۲۷۰ هکتار در استان شناسایی شده است.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، وی در خصوص بافت فرسوده زنجان نیز توضیح داد: همچنین ۵۵۰ هکتار بافت فرسوده در سه شهر خرمدره، قیدار و زنجان وجود دارد و ۲۴۰ هکتار نیز مساحت بافت تاریخی شهر زنجان است که مجموع این سه سکونتگاه هزار و ۱۰۰ هکتار می شود.